۴۶۷ اثر به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختتامیه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد در بیرجند خبر داد و گفت: در مجموع ۴۶۷ اثر از ۱۵۱ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده صبح پیش از ظهر امروز درمراسم این اختتامیه اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور سال ۹۹ آغاز شد و تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت پذیرش آثار بود و به دلیل استقبال بالای مطبوعات فرصت پذیرش آثار تا خرداد ماه تمدید و تیر ماه ۱۴۰۰ بخش داوری و امتیازدهی انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این جشنواره در بخش حرفه‌ای شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت با موضوعاتی، چون شعار سال، پرداختن به شخصیت پروفسور معتمد نژاد و موضوع کرونا برگزار شد و در مجموع ۴۶۷ اثر از ۱۵۱ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

وی گفت: این مقالات در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” ارسال شد که مطبوعات و رسانه‌های استان با ۳۲۱ اثر بیشترین میزان مشارکت را داشتند.

فرخنده عنوان کرد: خراسان رضوی با ۷۸ اثر، یزد ۲۶ اثر، خراسان شمالی ۹ اثر، سیستان و بلوچستان ۱۸ اثر و کرمان با ۱۵ اثر در این جشنواره شرکت کردند که در مجموع ۲۲ اثر برگزیده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان کرد: کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه ها، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه ای به صورت منطقه ای، ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات، نکوداشت مفاخر و شخصیت های ممتاز علمی و فرهنگی کشور در جهت تقویت مولفه های انسجام ملی از جمله این اهداف بوده است.

بیشتر بخوانید   اعتبارات فرهنگی در بودجه سال آینده ویژه‌تر دیده می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم اظهار داشت: جهاد تبیین به فرموده رهبر فریضه‌ای قطعی و فوری است از این رو  رسانه‌ها باید در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن تلاش کنند.

طالبی افزود: دشمن سعی دارد با ترویج یاس و ناامیدی بین مردم آنها را به نظام بدبین کند و از وظایف رسانه‌ها، خنثی کردن این توطئه دشمن است و این کار با انعکلاس واقعیت‌ها به مردم محقق می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها