تعیین حریم روستای تاریخی اصفهک شهرستان طبس در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، از تعیین حریم روستای تاریخی اصفهک شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، هادی شاه‌وردی صبح امروز در دیدار با  شورا و فعالین روستای اصفهک اظهار داشت: روستای تاریخی اصفهک پس از زلزله مهیب سال ۵۷ تخریب شد و پس‌از این زلزله  و آسیب‌های فراوان این روستا، مردم در مجاورت روستای قدیم روستای جدید را ساخته و در آن ساکن شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: چندسالی است که به همت مردم، جوانان روستا و مساعدت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مرمت و احیا روستا آغاز شده و جاذبه‌ای زیبا پدید آمده است.

وی افزود: این روستای زیبا دارای بناهای ارزشمندی شامل مسجد، حمام، خانه‌های دو صفه و چهار صفه و همچنین نخلستان زیبایی است که در سال ۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۱۳۳۶ ثبت شده است.

شاه‌وردی زیباترین وجه توریستی اصفهک را وجود بافت قدیم به‌عنوان آینه بازتاب‌دهنده تاریخ گذشته، فنون و فرهنگ و هنر معماری ساکنین این دیار دانست و گفت: این روستا به دلیل آب‌وهوای منحصربه‌فردی که دارد، یکی از گردشگر پذیرترین مناطق شهرستان طبس به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: به دلیل حفظ منظر و اصالت‌های بافت پیرامون روستا باید نقشه تعیین حریم آن تهیه ‌شود. با تعیین حریم مزارع و نخلستان‌های پیرامون بنا و بافت ارزشمند آن حفاظت خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تکمیل راه آهن خراسان جنوبی نیازمند 3700 میلیاردتومان اعتبار/ مردم و رسانه‌ها از این پروژه‌های سنگین حمایت کنند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها