تهیه طرح آمایش خطر پذیری خراسان جنوبی مورد توجه باشد/  خراسان جنوبی پایگاه پشتیبان  هلال احمر در شرق کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه طرح آمایش خطر پذیری خراسان جنوبی هر چه زودتر باید تهیه شود گفت: در این زمینه آماده هر گونه حمایت از اجرای این طرح در استان هستیم.

به گزارش ” پیام خاوران “، ولی پور ظهر امروز در ایین تکریم ومعارفه  سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  بر ضرورت تهیه طرح آمایش خطر پذیری استان خراسان جنوبی تأکید کرد.

وی گفت: هلال احمر وظیفه حاکمیتی امداد و نجات را بر عهده دارد و در این راستا باید امداد گران و داوطلبان  را پرورش دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: طرح آمایش خطر پذیری خراسان جنوبی هر چه زودتر باید تهیه شود و در این زمینه آماده هر گونه حمایت از اجرای این طرح در استان هستیم.

وی اضافه کرد: ذخایر انبارهای استان با دستور رئیس جمهور در حال ترمیم است و در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری برای این موضوع برای هلال احمر استان درنظر گرفته شده که هنوز تخصیص نیافته است لذا اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که  توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات از اولویت های هلال احمر است، تصریح کرد: پایگاه پشتیبانی مرکز استان خراسان جنوبی که در واقع پایگاه پشتیبان شرق کشور است باید تکمیل شود تا در مواقع بحران از آن استفاده شود.

ولی پور با تأکید بر این که جمعیت هلال احمر دولت کوچکی است که وظایف حدود هشت وزارتخانه را بر عهده دارد،  متذکر شد: در این راستا علاوه بر تدوین نقشه راه هلال احمر، برای ایجاد آمادگی و پاسخ جمعیت در حوادث در کنار برنامه توسعه هفتم کشور،  برنامه پنج ساله هلال احمر نیز در حال تدوین است .

بیشتر بخوانید   خروج از بحران کرونا در خراسان جنوبی/ وضعیت شکننده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهارکرد: در این برنامه تأمین نیروی انسانی و تجهیز و توسعه پایگاه های امداد و نجات مورد توجه قرار گرفته و در خراسان جنوبی نیز اقدامات خوبی برای احداث این پایگاه ها انجام می شود.
وی تجهیز مرکز پشتیبانی عملیات استان و پایگاه امداد و نجات بوذرجمهر قاین و توسعه دیگر پایگاه های استان را از اقداماتی دانست که در دستور کار قرار دارند.

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیر ساخت های هلال احمر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیرساخت های جمعیت هلال احمر باید مورد استفاده قرار گیرد.

ناصر ناصری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر با توجه به ایثار و جهاد کم نظیری  که دارند مانند سربازان یک ارتش برای  خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن در جهان دارد به لطف و برکت ملت ایران است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اظهارکرد: به لطف عنایات الهی، حمایت ایران و گروه جهادی حزب الله اسرائیل، امروز زمین گیر شده و به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، عمر آن به پایان نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر باید همچون گذشته مردمی بماند تا در کنار دولت به مردم خدمت کند، متذکر شد: باید از ظرفیت موجود در شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیرساخت ها و عملکرد بهتر در دستگاه های اجرایی استفاده شود.

بیشتر بخوانید   اعلام محدودیت‌های ترافیکی شب‌های احیاء در مرکز استان

ناصری خواستار آن شد که آموزش و مهارت افزایی در سرلوحه برنامه های هلال احمر قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از زحمات رضایی مدیر عامل سابق در این سمت تشکر کرد و از سرپرست جمعیت هلال احمر استان خواست از ظرفیت های موجود با شایسته سالاری استفاده نماید.

در این مراسم طی حکمی از سوی دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی کاوسی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی منصوب شد.

کاوسی پیش از این سوابق ریاست اداره آموزش های تخصصی هلال احمر کشور ، معاونت امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی، رییس هلال احمر شمیرانات و… را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها