احداث بیمارستان فوق تخصصی هلال احمر در شهر نجف/ طرح مرهم زائر جهت تامین دارو نیز در اربعین اجرا می‌شود

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از احداث بیمارستان فوق تخصصی هلال احمر در شهر نجف خبر داد و گفت: طرح مرهم زائر جهت تامین دارو نیز در اربعین امسال اجرا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدعلی کاووسی صبح امروز در کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی (ع) با اشاره به نامه رئیس جمعیت هلال احمر، خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته از زائرانی که در ایام اربعین به عتبات مشرف می‌شدند مبلغی به عنوان حق خدمات هلال احمر با هزینه صدور روادید دریافت می‌شد که امسال رایگان است.

وی با بیان اینکه هلال احمر از بابت خدمات ارائه شده در کشور عراق هیچ مبلغی از زائر دریافت نخواهد کرد افزود: در سال جاری تمامی امور هلال احمر در اربعین حسینی (ع) ۱۰۰ درصد داوطلبانه است و هیچ ردیف اعتباری و بودجه‌ای در این راستا تخصیص داده نشده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به احداث بیمارستان فوق تخصصی هلال احمر در شهر نجف گفت: این بیمارستان مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چند درمانگاه است و بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال جمعیت هلال احمر، قرارگاه‌های درمانی و امدادی و همچنین EOC جهت مدیریت و هماهنگی داخل عراق تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: در مرزهای داخل نیز قرارگاه‌هایی با ظرفیت مناسب در ورودی‌های مرز جهت پشتیبانی تشکیل می‌شود.

کاووسی با اشاره به اجرای طرح‌ “مرهم زائر” جهت تامین دارو با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک خانه‌های هلال، بیان کرد: خیرین می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را در راستای اجرای این طرح به شماره حساب ۷۲۷۰۹۵۲۵ نزد بانک‌ ملت واریز کنند.

وی با اشاره به سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر بیان کرد: موکب‌های اربعین هر زمان که در مسیر با مشکلی رو به رو شدند می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و نزدیک‌ترین پایگاه به آنان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   سرمازدگی به باغات زرشک در خراسان جنوبی خسارت وارد کرد

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات جلسه اظهار داشت: مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای استقرار و آماده باش خودروهای آتش نشانی مستقر در روستاهای مسیر زائرین انجام شود.

حجت الاسلام درویشی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جوان گرایی و هویت بخشی به آنها در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کارگروه‌‌هایی از جوانان جهت ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به زائران باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نباید از ابتکارات جوانان غافل شویم افزود: برنامه‌ها و مسئولیت‌های هر دستگاه باید به درستی مدیریت شود تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین حسینی (ع) ارائه دهیم.

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها