باران اشک و لالایی مادران بیرجندی برای علی اصغر(ع)

امروز جای جای استان خراسان جنوبی میعادگاه عشق هزاران مادر و کودکی بود که آمده بودند تا قصه کودک شش ماهه دشت کربلا را در گوش شیرخوارگان خود نجوا کنند.

به گزارش ” پیام خاوران “،در  اولین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور مادران بیرجندی  با به همراه داشتن شیرخواران خود در همایش شیرخوارگان حسینی حضور بهم رساندند تا بگویند که رباب تو تنها نیستی و امروز ما آمده‌ایم تا طفل‌های شیر خوار خود را فدای تو کنیم.

امروز مادران بیرجندی و  سراسر استان خراسان جنوبی  آمدند تا با داغ امام حسین(ع) همنوا شوند و در سوگ شش ماهه‌ای که نماد مظلومیت بود و چیزی جز عطش و شهادت را در دشت سوزان کربلا حس نکرد عزاداری کنند.

مادران کودکان شیرخواره در این مراسم معنوی در حالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند و به سوگواری و عزاداری پرداختندتا تسکین رباب (س) باشند.

امروز  جای جای خراسان جنوبی میعادگاه عشق هزاران مادر و کودکی بود که آمده بودند تا قصه کودک شش ماهه دشت کربلا را در گوش شیرخوارگان حسینی نجوا کنند، آمدند تا بگویند نوای مظلومیت علی اصغر امام حسین(ع) و قساوت دشمن  هنوز در گوش تاریخ می‌پیچد و هر روز بیشتر از پیش در دنیا طنین‌انداز می‌شود.

باران اشک و لالایی حزن برای علی اصغر (ع)

امروز  باران اشک نوازشگر صورت مادرانی شد که آمده بودند تا دوباره دل‌ها را به کربلا گره بزنند، مادرانی که تمام قد ایستادند و فرزندانشان را روی دست گرفتند تا از راه دور سلام دهند بر کوچک‌ترین سرباز تشنه دشت نینوا و در مظلومیتش نوای ماتم سر دادند.

مادران با چشم‌های بارانی آمده بودند تا کودکانشان را با تن‌پوش‌های سفید و سبز و پیشانی بندهای مزین به نام ائمه معصومین(ع) نذر شش ماهه دشت کربلا کنند و برای مرهم دل رباب بگویند که فرزندانشان را حسینی تربیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید   کارت اهلیت برای صادر‌کنندگان زعفران صادر می شود

امروز نوای لالایی علی اصغر(ع) مادران فضای مساجد و مصلی های استان را معنوی‌تر از همیشه کرده بود و نوای مرثیه سرایان در رثای شهادت حضرت علی اصغر(ع) حال و هوای دیگری به شهر داده بود، همه آمده بودند تا در مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)  اشک ماتم بریزند و همنوا با رباب نوای لالایی علی اصغر(ع) سر دهند.

آن گاه که صدای گریه کودکان در فضا می پیچید و چشمه‌های اشک شیرخوارگان جوشیدن می‌گرفت نوای لالایی علی اصغر(ع) تنها نوازشگر مادران برای بی‌تابی‌های کودکان می‌شد، بی‌تابی‌هایی که در غم از دست دادن کودک شش ماهه کربلا در قاب هیچ تصویری نمی‌گنجید و زبان قلم از وصف آن عاجز بود.

استاد حوزه  علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: حضرت علی اصغر(ع) نماد مظلومیت امام حسین(ع) در دشت سوزان کربلا است.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: حضرت علی اصغر علیه السلام در حالی که تشنه و گرسنه بود مورد تهاجم یزدیان قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی  تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان در صحرای کربلا با روی دست گرفتن و به میدان آوردن طفل شیرخواره خود به میدان نبرد درس آزادمردی و استقامت را به همه عالمیان نشان داد.

استاد حوزه  علمیه ادامه داد: امروز مادران  آمدند تا به امام حسین(ع) بگویند که کودکان خود را فدای راه این امام بزرگوار می‌کنند و اجتماع شیرخوارگان این پیام را دارد که ما همچنان پا در رکاب امام حسین(ع) هستیم و حادثه عاشورا را هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم.

وی دفاع از جبهه حق و حقانیت یکی از اصلی‌ترین پیام‌های همایش شیرخوارگان حسینی دانست و گفت: امروز بین حق و باطل جنگی برپاست و باطل با تمام تجهیزات و امکانات برای از بین بردن حق و حقانیت به میدان آمده است

بیشتر بخوانید   فراخوان شرکت در فعالیت های سوادآموزی خراسان جنوبی

اسدی یادآور شد: مادران این شیرخوارگان نیز باید همانند حضرت زینب(س) و حضرت رباب (س) اهل عفاف و حجاب و اهل پیام‌رسانی باشند که پیام عاشورا را به خوبی به بچه‌های خود همراه با شیر دادن عطا کنند.

 

 

 

 

 

 انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها