خراسان جنوبی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد+ تصاویر

امروز همزمان با روز تاسوعای حسینی سراسر استان خراسان جنوبی غرق عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، روز تاسوعا از آسمان خون می چکد…فریاد «الان انکسر ظهری» سید الشهدا (ع) عرش را به لرزه آورده؛  سنگدلان سپاه ظلم و جور در پس حجاب تباهی و تیرگی به قهقرا می روند.

ندای العطش کودکان بنی هاشم با لبان خشکیده تا آخرین لحظه اباالفضل (ع) را رها نمی کند. تاسوعای حسینی،  به نام یل ام البنین و باب الحوائج است.مردم دیندار و عاشقان سید و سالار شهیدان در روز نهم محرم و همزمان با تاسوعای حسینی در غم و مصائب سید و سالار شهیدان عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

مردم با حضور در دسته‌های مختلف عزاداری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای امام سوم شیعیان و یاران با وفایش عزاداری کردند.مردم عزادار بیرجندی این روزها علاوه بر  حضور در دسته‌های مختلف در حسینیه تکایا و مساجد نیز حضور یافته و برای امام خود عزاداری کردند.

مردم با ندای حسین جانم،  حسین جانم بر سر و سینه زدند.در این روز هزاران نفر از عزاداران حسینی در قالب هیئت‌های مذهبی محلات مختلف بیرجند وسطح استان با حضور در معابر، مساجد و تکایا به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند.

حضور چشمگیر جوانان و خانواده‌ها در آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بر شکوه عزاداری روز تاسوعا در بیرجند افزوده است.شور و شعور حسینی فردا ظهر عاشورا با برپایی آئین‌های عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی به اوج خود می‌رسد.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

بیشتر بخوانید   ۷۰ هزار دانش‌آموز و معلم در خراسان جنوبی به شبکه شاد پیوستند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها