مانور فرضی زلزله در منطقه خور شهرستان خوسف برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به توان نیروهای امدادی استان گفت: در انی راستا مانور زلزله فرضی به بزرگی هفت ریشتر و با هدف تقویت آمادگی نیروهای امدادی در منطقه خور خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “ ، محمدعلی کاوسی ظهر امروز با حضور در محل برگزاری این مانور وبازدید میدانی از آمادگی وتوان تیم های امدادی بر تقویت حوزه امداد و نجات در خراسان جنوبی تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این مانور افزایش توان و آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی را به همراه داشته باشد.

وی گفت: این مانور زلزله ساعت هفت و ۵۴ دقیقه صبح امروز (جمعه) در منطقه خور از توابع بخش مرکزی شهرستان خوسف اعلام شد و نیروهای امداد و نجات وارد عمل شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: مانور ساعت صفر بدون اطلاع قبلی با هدف تمرین، سنجش آمادگی و بررسی ایرادات احتمالی نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی افزود: برای این مانور اعلام شد که ۵۰۰ نفر خانه‌هایشان تخریب شده، ۵۰ نفر مصدوم و ۵۰ نفر زیر آوار هستند که تیم‌های امدادی و عملیاتی برای نجات از زیر آوار، انتقال مصدومان و اسکان اضطراری وارد عمل شدند.

کاوسی اظهار داشت: علاوه بر عملیات امدادرسانی، جلسات مدیریت بحران و هماهنگی‌ها با فرماندار و مدیران شهرستان نیز توسط تیم‌های امدادی انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: اعلام زلزله (فرضی) به‌صورت واقعی به تیم‌های امدادی اعلام شد تا میزان آمادگی مورد بررسی قرار گیرد و اشکالات احتمالی رفع شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   زائران بیرجندی با ۶ دستگاه اتوبوس عازم مرقد امام راحل می‌شوند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها