راه آهن، محورهای مواصلاتی، انتقال آب و بهداشت و درمان در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می شود

استاندار خراسان جنوبی از سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک با توجه به تمام سفرهای استانی ایشان خبر داد و اظهار داشت: راه آهن، محور های مواصلاتی، انتقال آب از دریای عمان و بهداشت و درمان در سفر دوم به جد پیگیری خواهد شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر سربیشه با تسلیت ایام شهادت و عزاداری سید و سرور شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان اظهار داشت: علاوه بر اینکه به دنبال انتقال آب برای صنعت استان از دریای خلیج فارس هستیم، وموضوع انتقال آب از دریای عمان نیز بطور جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف ایران اسلامی و تلاش‌ها و دستاوردهای امیدوارکننده دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: دولت مردمی آیت الله رئیسی شبانه‌ روزی برای گره گشایی از مشکلات کشور در حال تلاش است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور برای احداث محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: ۵۸۰ کیلومتر باند دوم را در استان در دست اجرا داریم، ۵۰ کیلومتر تا پایان سال گذشته زیربار ترافیک رفته و اجرای ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه آب، راه و بهداشت سه اولویت خراسان جنوبی است که مورد توجه ویژه ما قرار گرفته، اظهار داشت: اجرای مصوبات سفر شهرستانی به سربیشه در حال پیگیری است و به زودی سفر سرزده به این شهرستان مرزی هم خواهیم داشت.

قناعت با اشاره به طراحی جنگ ادراکی و شناختی توسط دشمنان بر علیه کشور ما، گفت: در این جنگ، دشمن با دروغ و شبهه در فضای رسانه‌ای به‌دنبال مدیریت ادراک عمومی جامعه است، راهکار مقابله در برابر این جنگ، جهاد تبیین می باشد.

بیشتر بخوانید   طرح توسعه بخش درح سبب محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار می شود

وی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون کشور، ملت و نظام ما درگیر پنج نوع جنگ بوده که برخی جنگ‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و هنوز درگیر برخی جنگ‌ها هستیم.

استاندار خراسان جنوبی جنگ “نیمه سخت” را اولین جنگ در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: در این جنگ بیش از ۳۰۰ گروهک تروریستی در داخل حضور داشتند و فکر و ذهن جوانان کشور را منحرف می‌کردند و به دنبال انحرافات فکری و اعتقادی در بین جوانان کشور بودند و همچنین بحث تجزیه طلبی در این جنگ مطرح بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در جنگ نیمه سخت، بحث‌های سیاسی و درگیری‌ هایی در داخل دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت که ما این مرحله را نیز پشت سر گذاشتیم.

قناعت با بیان اینکه دومین جنگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی “جنگ سخت” و یا همان هشت سال دفاع مقدس است، اضافه کرد: بعد از ناامیدی آمریکا از نفوذ در داخل کشور، با حمایت‌های همه جانبه، صدام را تحریک کرد که هشت سال جنگ نابرابر را علیه ما رقم زد.

وی بیان کرد: ما در این جنگ با ۱۵ تا ۲۵ کشور قدرتمند جهان در حال جنگ بودیم و یا به گفته برخی مفسران با تمام جهان در جنگ بودیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این جنگ نابرابر مردم ما جوانان خود را به قربانگاه فرستادند و با رهبری مدبرانه امام راحل(ره) ، مجاهدت‌ های شهدا و رزمندگان و لطف و عنایت خداوند متعال در این جنگ نابرابر هم به پیروزی رسیدیم.

وی از جنگ “فرهنگی” و یا همان “جنگ نرم” به عنوان سومین جنگ طراحی شده عیله کشورمان توسط استکبار جهانی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این جنگ به عنوان شبیخون فرهنگی نام برده‌اند.

بیشتر بخوانید   احیای ۱۴ معدن در استان خراسان جنوبی

قناعت تأکید کرد: در این جنگ، از مجموع ۳۰۰ ماهواره فعال در دنیا، ۱۷۰ ماهواره، مطالب کذب و دروغ، شبهه ناک و نفاق برانگیز را برای جوانان و مردم ما پمپاژ می‌کنند.

وی اظهارکرد: شبیخون فرهنگی را به نوعی پشت سرگذاشته‌ایم اما در عین حال با آن درگیریم و می‌طلبد برای موفقیت در این جنگ کارهای فرهنگی اصیل دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه “جنگ اقتصادی” چهارمین جنگی است که بعد از انقلاب توسط استکبار جهانی برعلیه ملت و کشور ما طراحی شده، اضافه کرد: مشکلات اقتصادی امروز در جامعه نشأت گرفته از نگاه به غرب در دولت‌های گذشته است اما وظیفه دولت سیزدهم است که این مشکلات را حل کند و در این خصوص تمام تلاش خود را بکار گرفته است.

قناعت بیان کرد: اگر در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد ربطی به نظام اسلامی ما ندارد بلکه ناشی از نگاه به غرب توسط مدیران گذشته است که باید این موضوع برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، عنوان کرد: ملت ایران در عرصه جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زده و به فضل الهی در جنگ اقتصادی هم دشمن را بطور قاطع عقب خواهد زد.

استاندار خراسان جنوبی از جنگ “ادراکی و شناختی” به عنوان پنجمین جنگی یاد کرد که ملت و کشور ایران درگیر آن است، سپس اضافه کرد: در واقع در این جنگ دشمنان به دنبال بزرگنمایی ضعف‌ها و کور کردن کلیه امیدها در کشور هستند.

قناعت افزود: در جنگ شناختی و ادراکی، برای مقابله نیازمند جهاد تبیین و روایت درست گذشته و حال و ایجاد امیدواری به آینده هستیم.

بیشتر بخوانید   اعلام مبلغ فطریه و کفاره از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: ما باید حواسمان باشد که در این جنگ، گفته های استکبار جهانی، درست نیست و آنچه مسئولان کشور ما گزارش می‌دهند، درست است و نباید هرگز فریب دشمنان را بخوریم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها