تولیدتایر رینگ ۱۹ و ۲۰ کاملا در انحصار شرکت کویرتایر است

مدیرعامل شرکت کویر تایر سهم این مجموعه در تولید و تامین تایر خودروهای شاسی بلند کشور را ۶۵ درصد ذکر کرد و گفت: خوشبخانه تولیدتایرهای رینگ ۱۹ و ۲۰ کاملا در انحصار  ما است.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمحمد حسین زینلی در جمع مدیران بخش‌های مختلف شرکت با بیان اینکه نیاز کشور به انواع تایر، سالانه ۳۰ میلیون حلقه به وزن تقریبی ۴۰۰ هزار تن است اظهار داشت: در تولید تایرهای سبک رینگ ۱۳ تا ۱۵ مربوط به خودروهای پراید، پژو و سمند، کشور کاملا به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: در تولید تایرهای شاسی بلند رینگ ۱۶ تا ۲۰ مربوط به خودروهای شاسی بلند نیاز سالانه کشور حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار حلقه است که از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار حلقه توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت:  با توجه به اجرای طرح توسعه ۱۵ هزار تنی که  در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود قادر خواهیم بود تا بخش اعظم نیاز کشور به واردات تایرهای شاسی بلند را تامین و ایران اسلامی را در این زمینه خودکفا کنیم.

زینلی با بیان اینکه اگر زمینه لازم فراهم شود آمادگی تولید همه سایزهای تایر را داریم تاکیدکرد: اگر صنعت لاستیک کشور مورد حمایت قرار گیرد نه تنها نیاز کشور را تامین خواهیم کرد بلکه قادر خواهیم بود مازاد تولید را به کشورهای دیگر  صادر کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: وقتی کالای باکیفیت در داخل کشور تولید می‌شود اولویت با کالای داخلی است و حق نداریم وارد کنیم، اما متاسفانه کمتر به این رهنمودها توجه می‌شود به طوری که در سال گذشته ۴۲۰ میلیون دلار  تایر وارد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر با اشاره به اینکه واردات تایر به لحاظ اجتماعی کمک به تولیدکننده خارجی و توسعه بیکاری و بحران شغلی در کشور است یادآور شد: این روند به لحاظ اقتصادی به ضرر ماست زیرا به ازاء هرکیلو تایر تولید داخل حداکثر یک دلار ارزبری می‌شود در حالی که برای تایرهای وارداتی به ازاء هر کیلو سه و نیم دلار ارز از کشور خارج می‌شود و این اوج بی عدالتی است.

بیشتر بخوانید   خواهان استاندار اعتدال گرا و آشنا به استان هستیم/گزینه قطعی برای استانداری خراسان جنوبی مطرح نشده است

زینلی با تاکید بر اختصاص ارز برای تولید تایر در داخل کشور اظهار داشت: چنانچه از ۴۲۰ میلیون دلار که صرف واردات تایر می‌شود سالیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار  به صنعت تایر اختصاص یابد قادر خواهیم بود در طی ۳ الی۴ سال، کشور را در این حوزه‌ها نیز خودکفا کنیم.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن برنامه‌های توسعه کویرتایر که مربوط به تولید تایرهای غول پیکر و بزرگ دامپتراک و معدنی و راهسازی است می‌توانیم  بخش اعظمی از نیاز کشور به این گروه تایرها را  تامین کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها