تقدیر وزیر آموزش و پرورش از مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی

با حضور وزیر آموزش و پرورش از سردیس غلامرضا فرزین مسن ترین خیر مدرسه ساز استان رونمایی شد .

به گزارش ” پیام خاوران “، یوسف نوری عصر امروز در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با رونمایی از سردیس غلامرضا فرزین همراه بود با تشکر از اقدامات خیرخواهانه این خیر بزرگوار، اظهار داشت: کار خیر شما اثر ماندگار است.

وی تصریح کرد: شاید مردم تصور کنند که شما مدرسه ساختید، نه این مدرسه در آن انسان کامل ساخته می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه ای که دولت می سازد می گویند دولت ساخته، اما مدرسه ای که خیر ساخته و می گویند خیر کسی است که از جیب خودش پول می گذارد که اثر تربیتی دارد و پیوست فرهنگی دارد.

نوری با تاکید براینکه شما خیران خیلی عزیز و معلم ما هستید، اضافه کرد: خداوند را شاکریم که امروز توفیق داشتم در محضر حضرتعالی و سایر خیرین عزیز استان بودم.

وی عنوان کرد: دیشب بنده محضر آقای رییس جمهور بودم، عرض کردم من فردا عازم دیار شما هستم که فرمودند سلام بنده را به مردم شریف منطقه برسانید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه مناطق کشور محصولات و تولیداتی دارند، تولید خراسان جنوبی از نوع فرهنگی و معلمان است.

غلامحسین فرزین، مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله خود در زمینه مدرسه سازی و احداث ۸۰۰ مدرسه با مشارکت خیرین در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال ۱۳۳۰ در بندر کنارک در مدرسه‌ای آموزگار بودم که تنها دو کلاس داشت.

وی با اشاره به احداث مهدکودک، کتابخانه و خوابگاه به نام مادر و دخترش، افزود: ساخت اردوگاه دانش‌آموزی شهرستان خوسف در دست اقدام است و یک مدرسه در بیرجند به نام فرزندم فردین فرزین احداث کردم.

بیشتر بخوانید   امنیت شهروندان در گرو رعایت اصول پدافند غیر عامل در تمام پروژه‌ها است

فرزین با بیان اینکه دخترم؛ به دلیل بیماری فوت کرد و خواستم برای شادی روح او کاری کرده باشم، تصریح کرد: ساختن مدرسه در روستایی که خودم در آنجا متولد و بزرگ شده بودم، بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم.

همچنین در این مراسم با اهدای لوحی از خدمات ۳۰ ساله این خیر در امر مدرسه سازی تجلیل شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها