۲۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مديركل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، از اتصال ٢٠ روستای ديگر استان به شبكه ملی اطلاعات طی يك هفته اخير، خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح توسعه شبكه ملي اطلاعات، با تامين تجهيزات مورد نياز و نصب آنها، طي هفته گذشته عمليات ارتقاء ۱۲ سایت تلفن همراه، انجام شد.

مديركل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، افزود: این سایت‌ها که در شبکه همراه اول هستند، ۲۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۰۰ خانوار را از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌کنند.

وی با اشاره به منابع اعتباری این پروژه تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل منابع خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود و برای این ۱۲ سایت اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از همین محل هزینه شده است.

بهی اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح اتصال روستاها و در برنامه کوتاه مدت، با نصب تجهیزات سایت‌های تامین اعتبار شده، تا سه ماه آینده  ۱۶ سایت جدید تلفن و‌ اینترنت پرسرعت همراه روستایی احداث می‌شود و ۱۹ سایت تلفن همراه روستایی دیگر نیز برای برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه، به تکنولوژی‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کند که مجموعا ۶۶ روستا را از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کمک بیش از 9 میلیارد ریالی به خانواده زندانیان نیازمند خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها