کمک ۷ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به اربعین حسینی

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از کمک ۷ میلیارد تومانی مردم استان به اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی جوینده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث کمک به عتبات عالیات مردم خراسان جنوبی پیشتاز هستند، اظهار داشت: مردم استان از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیارد تومان در بحث عتبات عالیات کمک نقدی و غیرنقدی کرده اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: این کمک ها شامل بافت فرش، گلیم، حوله، جاجیم، نقدی و… بوده است.

وی یادآور شد: برای احداث صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین ۶ استان معین انتخاب شده است و دبیرخانه آن هم در خراسان جنوبی مستقر است.

جوینده سهمیه استان بر اساس جمعیت برای این مهم را طی سه سال ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با این وجود مردم استان طی یک سال اول بالغ بر ۶ میلیارد تومان کمک کرده اند و اگر روند کمک ها به همین نحو ادامه داشته باشد میزان کمک های مردمی بیشتر از سهمیه اعلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمک مردمی شامل اسپند، رنگ، گلاب، آبلیمو، عناب، تخم مرغ،‌ زرشک، پول نقد، کاشی، سرامیک و… در هر توان مالی می باشد، یاداور شد: مردم استان با وجود خشکسالی های چند ساله، کاهش توان مالی تمام قد ایستاده و با تمام توان خود به عتبات عایات کمک می کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از جمع آوری کمک ۷ میلیارد تومانی نذورات مردمی برای اربعین خبر داد و افزود: بر اساس برآورد انجام شده برای اربعین حدود ۴۰ تن برنج، ۸۰ تن آرد و حدود ۴۰ تن گوشت مصرف می شود که این اقلام از محل نذورات مردم تأمین می شود.

بیشتر بخوانید   هم قدم با زائران اربعین ؛اینجا عشق حسین (ع) موج می‌زند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها