جشن پایان آبرسانی با تانکر در شهرستان درمیان سال آینده برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان درمیان گفت: تا هفته دولت سال ۱۴۰۲  تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی فرجامی‌فر ظهر امروز در نشست خبری به مهمترین اقدامات دولت ایران قوی در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

وی با بیان اینکه شعار دولت “ایران قوی بر مبنای مردمی بودن” است ادامه داد: در همین راستا دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۱۷ میز خدمت، ۷۲ ملاقات مردمی و بازید از ۹۶ روستا انجام شده است.

فرجامی فرد به مرمت ۶۸ رشته قنات و اجرای ۴۴۷ هکتار   آبیاری کم فشار در یک ساله اخیر اشاره کرد و افزود: اجرای طرح هادی در ۱۲ روستا، اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در ۲۴ روستا و صدور ۴۲۰ سند روستایی و شهری از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

فرماندار درمیان از حل مشکل اراضی موسوم به لچکی در حاشیه شهر اسدیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این اراضی بعد از ۱۷ سال که با مشکل مواجه بود اکنون آماده واگذاری است.

وی با اشاره به تأمین زمین مسکن ملی در تمام شهرهای درمیان، تصریح کرد: در این مدت ۲۹ هزار مترمکعب آبرسانی به عشایر، اجرای ۲۳ چمن مصنوعی، اجرای ۳۲ پروژه مخابراتی، تسطیح هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر و ۲۹ کیلومتر آسفالت جاده روستایی انجام شده است.

فرجامی فرد با بیان اینکه ۳۴ روستا در شهرستان درمیان با تانکر آبرسانی می‌شود، عنوان کرد: امسال ۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به درمیان اختصاص یافته است.

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به چهار روستای این شهرستان به‌زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: جشن پایان آبرسانی به روستاهای درمیان با همکاری قرارگاه شهید ناصری در هفته دولت سال آینده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   آبرسانی به ۹ روستای نهبندان از مصوبات سفر استاندار انجام شد

وی بیان کرد: در آستانه مهرماه و‌آغاز سال تحصیلی، ۳۳ کلاس درس با هزینه کرد ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح است و ۱۶ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

فرجامی فرد با اشاره به اینکه جاده بیرجند به درمیان یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان است، افزود: مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این جاده اخذ شده و در جدول یک قانون بودجه قرار گرفته است.

فرماندار درمیان بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان تأکید کرد و گفت: برای بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳  که از سال ۹۳ به صورت یکطرفه از سوی افغانستان تعطیل شد در حال پیگیری هستیم البته نیازمند دیپلماسی قوی و موافقت کشور افغانستان است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های کارخانه قند قهستان به روزرسانی و مجوز تولید شکر نیز صادر شده و مهرماه امسال مجدد این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها