استاندارخراسان جنوبی تأکید کرد:ضرورت نهادینه سازی فرهنگ جهادی برای غلبه بر مشکلات کشور

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از الزامات غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور، نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی به تأسی از سبک مدیریتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و سردار سلیمانی است. 

به گزارش ” پیام خاوران “ دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در اجلاسیه ملی جهادگران، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدضله العالی) ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم .

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی اجلاسیه،گفتمان سازی فعالیت های جهادی است، افزود: فعالیت های جهادی نه تنها بعد از انقلاب با شکل گیری جهاد سازندگی وجود داشته، بلکه از ۱۰ سال قبل از انقلاب با دستان پرتوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) آغاز شده و مردم از برکات خدمت رسانی این گروه ها بهره مند می شدند.

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در استان اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب اگر بخواهیم پیشتاز باشیم و بر مشکلات غلبه کنیم باید فرهنگ و مدیریت جهادی را نهادینه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین مصداق خدمت رسانی سبک مدیریت سردار سلیمانی است، گفت: انتخاب الگوی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های کلان آن توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و نام گذاری یک سال با این عنوان گام اساسی در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

قناعت یادآور شد: گفمان سازی مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ و مدیریت جهادی و تبدیل آن به باور عمومی نیاز و اقدام اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

استاندار خراسان جنوبی  گفت: در نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر مدیریت جهاد و کار و تلاش با نگاه الهی مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، در شرایط کنونی و با فشار های بیگانگان  مشکلات قابل حل است و کشور حرکت رو به جلویی دارد .

بیشتر بخوانید   131 هزارمشترک برق‌ در خراسان جنوبی پاداش صرفه جویی گرفتند

وی  گفت: عامل مهم در موفقیت یا عدم موفقیت هر کشور نحوه مدیریت است که اشکال مختلفی دارد لذا زمانی می تواند دستاردهای بزرگی را خلق کند که با رویکرد و مؤلفه جهادی همراه باشد .

قناعت با تأکید بر لزوم ایجاد عدالت و رفع تبیعض در جامعه اسلامی اظهار داشت: داشتن اقتصاد سالم که نعمات را عادلانه بین همه مردم تقسیم کند زمینه ساز جامعه تراز انقلاب اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی  بیان کرد: مدیریت یکی از ارکان پیشرفت جامعه است و با مدیریت جهادی به عنوان سبکی برخاسته از تفکر دینی و اجتماعی می تواند به آرمان های انقلاب دست یافت.

قناعت با اشاره به اینکه  رئیس جمهور تاکنون به ۳۱ استان سفر داشته گفت:این سفرها با گفتمان جهادی و انقلابی همراه بوده لذا شاهد هستیم که در کمترین زمان بزرگترین پروژه های بر زمین مانده، تعیین تکلیف شده است .

وی حرکت جهشی و رو به جلوی اقدامات عمرانی در کشور را یادآور شد و گفت: استان خراسان جنوبی نیز به تأسی از همین روحیه جهادی شاهد تحول در حوزه های مختلف خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در طول چند ماه اخیر شاهد حضور نیرو های جهادی در استان بودیم و اقدامات خوبی در بخش هدایت و راهبری اجلاسیه انجام شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری حدود ۵۰ جلسه فشرده در سطح شهرستان و استان  نشست های علمی و تخصصی گروه های جهادی، فعالیت های عمرانی و درمانی و مراسم های مذهبی از جمله این اقدامات است.

قناعت با اشاره به  ضبط خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای برنامه های  فرهنگی عنوان کرد: پخش سه برنامه زنده تلویزیونی، استقرار تجهیزات صدا و سیما و پوشش کامل برنامه اجلاسیه از دیگر اقدامات استان برای پوشش کامل برنامه‌های اجلاسیه می باشد.

بیشتر بخوانید   اتصال به شبکه ریلی و انتقال آب  مهمترین خواسته مردم فردوس از رئیس جمهور

وی به دعوت از چهره ها و نخبه های اجتماعی برای حضور در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت:  سازمان دهی ۹۰ گروه جهادی و اعزام به عرصه های شناسایی شده در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، اصناف و آموزش و برگزاری نشست های علمی با دعوت از اساتید برجسته کشور در حوزه های مختلف دیگر وجه برگزاری این اجلاسیه است.

استاندار خراسان جنوبی  همچنین از برگزاری جلسه گفتمانی و هم اندیشی با نخبگان ، نویسندگان،شعرا و  شناسایی علمایی از زلزله سال ۴۷ خبر داد و گفت: همکاری با تیم مستندساز و برنامه های مختلف و گوناگون دیگری در جریان این اجلاسیه اجرا شد.

وی اظهار امیدواری کرد: حضور معاون اول رئیس جمهور،رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج سازندگی برای استان منشأ خیر و برکت باشد.

قناعت با تقدیر از اقدامات انجام گرفته از سوی بسیج سازندگی و سپاه انصار الرضا(ع) در استان گفت: اقدامات انجام گرفته در سطح استان و همکاری همه دستگاه ها قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین حضور جوانان جهادی از اقصی نقاط کشور برای حضور در اجلاسیه را قدر دانست.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها