۴۷۹ کلاس درس در استان خراسان جنوبی احداث می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۸۱ کلاس درس تا شروع سال تحصیلی جدید خبر داد وگفت: برنامه ریزی های صورت گرفته، احداث ۴۷۹ کلاس درس با اولویت جبران کمبودهای گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ” پیام خاوران “علیرضا عباس زاده  صبح امروز در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: با توجه به این که یکی از مهمترین دغدغه های ما در شروع سال تحصیلی، تأمین فضاهای آموزشی است  بنابراین برای تحقق این موضوع برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبودهایی که در زمینه کلاس درس در بخش های مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین مسئله در بحث زیرساخت های آموزشی، آماده سازی فضاهای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب در مهرماه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، احداث ۴۷۹ کلاس درس با اولویت جبران کمبودهای گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

عباس زاده اظهار داشت: از این تعداد  ۱۸۱ کلاس در قالب ۵۳ مدرسه و ۱۸ هزار مترمربع زیربنا ، تا مهرماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی  با بیان اینکه برنامه ریزی شده که ۱۰۰ کلاس دیگر هم تا دهه فجر تکمیل شده و افتتاح شوند افزود: تا مهرماه سال آینده هم حدود ۲۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه می شود.

وی با اشاره به این که تأمین فضای آموزشی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن هم در دستور کار قرار دارد، گفت: در سایت زعفرانیه بیرجند با مساعدت انبوه سازان یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه احداث می شود و منطقه ویژه اقتصادی هم در احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حاشیه شهر بیرجند مشارکت می نماید.

عباس زاده متذکر شد: با روندی که پیش گرفته ایم و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال آینده بخش عمده ای از کمبودها در زمینه فضای آموزشی مرتفع می گردد.

بیشتر بخوانید   عروج مردی از جنس تفکر/یک سال گذشت ...صد سال است، در خیالم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این که خراسان جنوبی از استان های پیشرو در بحث مشارکت خیرین مدرسه ساز است، اظهار داشت: همین ۴۷۹ کلاس درس در دست احداث، با مشارکت خیرین ساخته می شود.

وی  از برنامه های استان برای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت و خاطرنشان کرد: مشارکت این دو حوزه، روند اجرای پروژه های آموزشی را شتاب بخشیده است.

عباس زاده تأکید کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان به امضا رسیده، مشکل کمبود کلاس درس حاشیه شهر بیرجند تا سال آینده مرتفع می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ما برای جبران کمبود فضاهای آموزشی از ظرفیت خیرین، نهادها، شرکت ها، سازمان ها، بانک ها، بیمه ها، انبوه سازان و …استفاده می کنیم تا به سرعت نیاز استان به کلاس درس را رفع کنیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها