شکوه همدلی خیران و نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

سخاوت وکریمی را خداوند از صفات برگزیده مومنانش برشمرده و از ویژگی‌هایی که انسان‌های نیکوکار و خداشناس در پیش گرفته‌اند و آرامش را به دل‌های نه یک نفر بلکه یک خانواده هدیه می‌دهند.

 به گزارش ” پیام خاوران “ چه بسیار کودکانی که مدت زیادی است از حسرت دوری پدر زانوی غم در بغل گرفته اند و رنج بسیاری را تحمل می کنند و هرشب با امید اینکه شاید فردا پدرشان به خانه باز گردد سر بر بالین می گذارند.

در دین اسلام برطرف کردن مشکلات فقرا تاکید شده است و امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به فرزندشان حضرت مجتبی (ع) در باب کمک به نیازمندان می‌فرمایند: «مناسب‌ترین زاد و توشه براى لحظه‌هاى هولناک صحراى محشر، کمک به فقرا و احسان به نیازمندان است. این کار در حقیقت شبیه آن است که این زاد و توشه را در دنیا تحویل آن‌ها دهیم و آن‌ها با خود حمل کنند و در قیامت تحویل ما دهند»

رسول اکرم (ص) نیز در این باره چه زیبا  مي فرمايد: “محبوبترين مردم نزد خداوند کسي است که خانواده اي را شاد کند” و اینک همزمان با ماه رمضان ماه بندگی خدا، جشن گلریزان زیباترین جلوه برکت رمضان در حال برگزاری است و خانواده های زندانیان چشم انتظار دستان با سخاوت همنوعان است.

افراد خیرو نیکوکار در آزادسازی زندانیان غیر عمد، نهال امیدی در دل خانواده های آنان خواهد کاشت که امید به ساختن زندگی دوباره را در آنها تجدید می کند.

آزادی ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی  

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی گفت:از ابتدای ماه محرم با همراهی شاکیان، همت خیران و ستاد دیه، ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

حسین پور بیان اینکه مجموع میزان بدهی این افزاد ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: برای آزادی این افراد، شاکیان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی گذشت کرده اند.

بیشتر بخوانید   فرودگاه بین المللی بیرجند میزبان کاروان عشق/ پروازهای برگشت حج تمتع 1401 از فردا آغاز می‌شود

وی افزود: علاوه بر گذشت شاکیان، مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعسار این پرونده‌ها در دادگستری‌های استان پذیرفته، ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و پرداخت محکومین و ۴۱۶ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور و استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها