اربعین،فصل تنها شدن دل |خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی آغاز شد

اربعین، فصل تنها شدن دل، غریب شدن گل های حسین (ع) و شکستن بغض آسمان است از راه می رسد ودلدادگانش با اه وناله خود را از گوشه وکنار ایران به کربلا می رساند.

به گزارش ” پیام خاوران”  ، اربعین، عاشورای مکرر است؛ روز زخم خوردن دل های بی پناه، روز خون گریه کردن چشم هایی غریب وخزان سرو قامتان بی کفن کربلا است.

اربعین را تمام لحظات سرخ به ماتم نشسته اند. سرّی است بین خدا و عشق، بین عشق و دل دردمند زینب؛ زینبی که بر فراز بلندترین قله مصیبت گریست و غم فراق برادر را با تمام جان ضجه زد. اربعین، فریادهای خاموش مانده و بغض های حبس شده در گلوی زمین است.

چهل روز از دیدار عاشقانه تو و بهشت می گذرد و ما، چهل روز را نم نم از غم فراق تو گریسته ایم، ای معنای بلند عشق!

ای حماسه آفرین جاویدان! غم هجران تو، دل زمین را به درد آورد و کمر آسمان را خم کرد. تو در کدامین بهشت جای گرفته ای که این همه عاشق را در حصار خاکی دنیا به ماتم خود نشاندی؟

تو سرآغاز اولین سطر شهادتی، ای بهشت مانا! ای بی کران تر از دریا و مهربان ترین آبی ها! اینک بهار در غم فراق تو، سیاه پوشیده است و نگاه سرخ لاله ها در سوگ تو، به سیاهی نشسته است، ای سپیدتر از یاس های سپید!

نخل ها در ماتم تو، سر بر زانو گذاشتند و چهل روز را اشک ریخته اند و شرم سار از هیبت تو، به پایت سر تعظیم فرود آورده اند.

ای ماندگارتر از آسمان، ای جاری تر از لطافت باران و ای روح بهاری قرآن! نگاهت، فرات جاویدان است.

هنوز نیزه ها، به خون تو آغشته اند و در انتظار روزی نشسته اند، تا غربتت را شاهد باشند. ای غریب ترین فریاد کربلا!

اربعین

خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی آغاز شد

بیشتر بخوانید   ترنم مهربانی در زاد روز مولود کعبه / اطعام نیازمندان شبیه پدر + تصاویر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از استقرار و خدمات رسانی مواکب استان به زائران اربعین خبر داد.

موسی جوینده گفت: ما در سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین هستیم و از ۴ روزخدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی پیش خدمات به زائران اربعین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مواکب استان در عراق مستقر شده اند و تا دو روز بعد از اربعین خدماتشان ادامه خواهد داشت افزود: با وجود مشکلاتی از جمله کمبود آب و گرمای هوا ما تمام تلاشمان این است که آنچه که زائران نیاز دارند در حد توان آماده کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ضمن اینکه از زائران خواست بیشتر در شب حرکت کنند گفت: ۳۵ موکب استان هم اکنون مستقر هستند و خدماتی از قبیل تغذیه، اسکان و فرهنگی را انجام می‌دهند.

جوینده افزود: نزدیک به ۸۰۰ نفر از خدمه استان وارد شهر کاظمین شدند و خدمت گذار زائران هستند.

صدور گذرنامه ويژه اربعين بصورت آني در خراسان جنوبی

رئیس اداره مهاجرت وگذرنامه فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی هم با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از صدور آنی گذرنامه ویژه اربعین جهت زائران خبر داد.

سرهنگ علی زنگویی اظهار داشت: كليه متقاضيان و زائران عتبات عالياتي كه  درخواست گذرنامه کرده و تاكنون به دست آنها نرسيده است براي دريافت گذرنامه ويژه اربعين با دردست داشتن مدارک هويتي به اداره مهاجرت وگذرنامه استان مراجعه نمايند تا نسبت به صدور آنی گذرنامه ویژه اربعین اقدام گردد.

وی در  خصوص افرادي كه تاكنون درخواست گذرنامه نداده و متقاضي سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين مي باشند، خاطر نشان کرد: این افراد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه  و نسبت به ثبت درخواست گذرنامه ويژه اربعين اقدام کنند و پس از ۲۴ ساعت جهت دريافت گذرنامه خود به اداره مهاجرت وگذرنامه استان مراجعه نمايند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: ساخت موزه دفاع مقدس نیازمند همت جمعی است

سرهنگ زنگویی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار گذرنامه صادر و تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ گذرنامه تمدید اعتبار گردیده است،یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۵۵۰ گذرنامه ویژه اربعین بصورت آنی جهت زائران صادر و تحویل شده است.

رئیس اداره مهاجرت وگذرنامه فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از خدمات رسانی مضاعف اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان به منظور ارائه تسهیلات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع)،  خبر داد و عنوان کرد: کارکنان این اداره روز پنجشنبه و جمعه  این هفته از ساعت ۷ صبح الی ۹  شب آماده ارائه خدمات به مراجه کنندگان می باشند.

وی  در پایان از زائران درخواست کرد:  به هیچ عنوان بدون گذرنامه و یا گذرنامه فاقد اعتبار و همچنین بدون گذرنامه ویژه اربعین به مرزها مراجعه نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

اعزام بیش از ۵۳۰۰  زائر اربعین حسینی (ع)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم بر خدمات رسانی مطلوب و نظارت بیشتر جهت رفاه زائران اربعین  از سوی سازمان تاکید کردو گفت: بیش از ۵۳۰۰  نفر زائر اربعین حسینی با استفاده از ۱۳۹ دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی استان اعزام شدند.

 اسداله جلال زاده افزود: تا ۱۶ شهریور ماه بیش از ۵۳۰۰ نفر با استفاده از ۱۳۹ دستگاه برای حضور در مراسم اربعین به مرز مهران اعزام شده‌اند و این آمار به صورت افزایشی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران بازدید و نظارت مستمر از سایت فروش اینترنتی شرکت های مسافربری در پایانه مسافربری بیرجند انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید   گازرسانی به 45 روستا و 12 واحد صنعتی و آغاز اجرای گازرسانی به 14 روستا در شهرستان خوسف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: در این بازدید ها رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت های نظارتی کارشناسان این اداره کل بوده و در مدت اجرای اربعین، بیش از ۵۰درصد ظرفیت حمل ونقل ناوگان اتوبوسی استان جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.

جلال زاده تصریح کرد: کارشناسان ادارات راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابه‌جایی زائران حسینی نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت متخلفان را به کمیسیون ارجاع خواهد داد.

وی از هم استانی ها خواست با توجه به نیاز ویژه به ناوگان حمل ونقل جهت اعزام زائران اربعین از هرگونه سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری و سفرهای خود با ناوگان حمل و نقل را به ایام بعد از اربعین موکول کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور ارایه خدمات به سایر مسافران، شرکت‌های حمل و نقل مجاز هستند حداکثر تا سقف ۱۰درصد از ظرفیت خود را به مقاصد غیر از اربعین اختصاص دهند.

وی خاطر نشان کرد: زائران گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، انعکاس دهند.

منبع ” تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها