خروج مرغ، منوط به تأمین نیاز استان خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:خروج مرغ در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نیاز استان تأمین شود و با عنایت به اهمیت موضوع، تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف در زنجیره توزیع مرغ برخورد خواهد کرد.

 به گزارش” پیام خاوران “، جواد اشرفی در کمیسیون تنظیم بازار استان با تأکید بر این که مرغ در مراکز عرضه مستقیم از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰تومان نباید بیشتر فروخته شود، اظهارکرد: برای پایداری این روند اگر در زنجیره توزیع تخلفی رخ دهد، با برخورد تغزیرات مواجه خواهد شد.

وی افزود:  درصورتی که نیاز استان به مرغ تأمین شود، امکان خروج آن از خراسان جنوبی وجود خواهد داشت لذا با دعوت از فعالان این حوزه به کارگروه های مربوط باید زمینه اجرای آن فراهم شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این که جلسات کمیته تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای کنترل بازار به طور مرتب باید برگزار شود، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید زمینه راه اندازی حداقل یک مرکز عرضه مستقیم مرغ را در هر یک از شهرستان ها فراهم کند.

اشرفی با بیان این که سازمان جهاد کشاورزی باید به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند دپوی سبوس در کارخانه ها، برنامه ریزی لازم برای توزیع سبوس را از ابتدای هر ماه انجام دهد ، متذکر شد: بانک سپه برای راه اندازی سامانه پیامکی مربوط به نانوایی ها، هرچه زودتر اقدام کند تا با تخلفات نانوایی ها در صورت تکرار برخورد شود.

وی به برخی گزارش های میدانی اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های موجود بعضی از نانوایی ها صبح پخت نمی کنند و بعضی هم نانی را که صبح پخت می کنند به مردم نمی دهند و ادعا می کنند که برای جای خاصی نان می پزند ، لذا این موضوع باید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید   2 هزار و 500 زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد : افزایش توزیع مرغ به شکل بسته بندی تخلف است و باید کشتارگاه های موجود در استان شیفت کاری خود را با به کارگیری نیروهای بیشتر،افزایش دهند.

اشرفی بیان داشت: با توجه با این که باید گزارشی در خصوص میزان جوجه ریزی در استان به وزارت کشور ارائه شود، میزان جوجه ریزی مرغ داری ها باید رصد شود تا در این زمینه به پایداری خوبی برسیم.

وی با اشاره به این که دولت، دام های پرواری را بدون هیچ محدودیتی خریداری می کند، تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و خوابگاه های دانش آموزی قرار داریم باید سازمان جهاد کشاورزی استان، نیازهای آن ها در زمینه برنج، گوشت قرمز و مرغ را تأمین نماید.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها