تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۲۴۴ روستای خراسان جنوبی

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در دو فاز اول و دوم طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای استان، ۲۴۴ روستا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ” پیام خاوران” مهدی ابراهیمی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین فاز از طرح مطالعاتی تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی با مسئولیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی و با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با استفاده از مشارکت و تعامل موثر فرمانداری¬ها و دستگاه¬های اجرایی ذیربط به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در اولین فاز از اجرای این طرح مطالعاتی برای ۱۰۹ روستا از شهرستان های قائن، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ارائه شده بود، گفت: در فاز دوم نیز ۱۳۵ روستای دیگر از شهرستان¬های مذکور مورد مطالعه قرار گرفتند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در فاز دوم این طرح ۵۳ روستا از شهرستان قائن، ۴۲ روستا از شهرستان طبس، ۱۸ روستا ازشهرستان فردوس، ۱۲ روستا از شهرستان بشرویه و ۱۰ روستا از شهرستان سرایان بررسی شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه در تدوین این اسناد مزیت‌های اقتصادی روستا با محورهای کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته اند، اظهار کرد: اسناد تهیه شده جهت شناخت دقیق و جامع مناطق روستایی به همراه مزیت ها و پتانسیل های توسعه، به عنوان ابزاری برای سهولت تصمیم¬گیری مدیران ارشد استان قابل استفاده و بهره گیری است.

وی ادامه داد: برنامه فوق نقشه راهی برای تولید ثروت و توسعه کسب و کار و کارآفرینی در سطح روستاها خواهد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است

بیشتر بخوانید   جوانان عامل ۶۰ درصد تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها