تصویب ۲هزار میلیارد تومان برای اجرای باند دوم راه‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان دو هزار میلیارد تومان برای اجرای باند دوم راه‌های استان مصوب شده است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  علیرضا عباس‌زاده شامگاه  دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج دیدارهای امروز استاندار با معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر نفت و رئیس صندوق توسعه ملی پرداخت.

وی اظهارکرد: جلسه بررسی وضعیت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی از جمله پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی از مهمترین پروژه‌های مصوبات سفر در دوره اول در سطح کشور بوده، اظهار داشت: به فضل الهی گام به گام به مرحله اجرایی این طرح مهم و ملی نزدیک می‌شویم، مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی با توجیه رئیس جمهور توسط  مسئول دفتر ایشان به سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق  توسعه ملی روز گذشته ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: موضوع تضامین دولت به کنسرسیوم بانکی راه آهن در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خیلی خوبی نیز گرفته شد.

عباس‌زاده افزود: در جلسه امروز مانع مساله تضمین دولت هم برطرف شد، همچنین بعد از جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی داشتیم که گزارش آخرین اقدامات در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت و تسریع در روند کار و انعقاد قرارداد تامین مالی و اجرای طرح مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد آیین انعقاد قرارداد، تامین مالی و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ملی، مهم و اساسی در استان باشیم.

بیشتر بخوانید   توسعه گردشگری خراسان جنوبی نیازمند تکمیل زیرساخت ها و معرفی جاذبه ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در آستانه دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت هستیم، همه تلاش ما این است که  سال دوم خدمت دولت مردمی آیت الله رئیسی شاهد اجرای این طرح مهم و تحقق مطالبه به حق مردم خراسان جنوبی باشیم.

وی به تصمیمات و پیگیری‌ها صورت گرفته در خصوص اجرای باند دوم راه در استان هم گفت: در این خصوص یک مصوبه کلی داریم که در سفر رئیس جمهور به استان دو هزار میلیارد تومان برای اجرای باند دوم راه‌های استان مصوب شده است.

عباس زاده  ادامه داد: در این خصوص یک مساله در تامین اعتبار از محل  ماده ۵۶ برای مسیر سربیشه – ماهیرود داشتیم که بانک تجارت و شرکت ملی راه آهن مشکلاتی از نظر تامین مالی داشتند که قول داده شد که رفع مانع شود تا به زودی بتوانیم از محل ماده ۵۶ تامین اعتبار حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان را برای این محور ترانزیتی داشته باشیم تا زمینه ساز تسریع در روند اجرای طرح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دیدار استاندار خراسان و مسئولان متولی با وزیر نفت هم گفت: این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به استان صورت گرفت.

وی  افزود: یکی از مصوبات سفر، گازرسانی به ۱۶۹ روستا در استان بود که با تحقق این مصوبه، در هفته دولت جشن پایان گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی استان برگزار شد و در این دیدار از توجه ویژه وزیر نفت قدردانی شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در ادامه مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: دو پروژه مهم را وزارت نفت در استان  در دستور کار قرار دارد که در این دیدار بر تسریع اجرای این طرح‌های مهم تاکید شد.

بیشتر بخوانید   بیش از ۲۲۰ هزار مترمکعب آب باران در شهرستان بشرویه ذخیره سازی شد

وی گفت: یکی از مصوبات مطالعه و اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان بود که باید تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شد، که بعد از بررسی آخرین وضعیت مطالعات طرح در این نشست، مقرر شد موضوع جهت اخذ مجوزهای مربوطه به شورای اقتصاد ارائه شود تا کار وارد فاز اجرا گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: مطالعات این طرح به مراحل نهایی و تصمیم قطعی رسیده که امیدواریم در دوره دوم سفر رئیس جمهور به استان شاهد عملیات اجرایی این طرح مهم و زیرساختی در استان باشیم.

عباس‌زاده عنوان کرد: طرح دیگر تأمین کمبود گاز مورد نیاز استان از طریق اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان به طول ۱۷۱ کیلومتر بود که مقرر شد بعد از تصویب طرح مطالعاتی پروژه، اجرای آن به سرعت در دستور کار وزارت نفت قرار گیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها