۱۳درصد از خاک خراسان جنوبی در قالب ۴ منطقه محیط زیست مدیریت می شود

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی نیز گفت: بیش از ۱۳درصد از خاک استان معادل۲ میلیون و۶ هزار و۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می شود

 

به گزارش ” پیام خاوران “؛اسدالله حاتمی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی با سرپرست جهاددانشگاهی استان اظهار داشت: بیش از هزار گونه گیاهی و ۳۳۱ گونه جانوری شامل ۵۰ گونه پستاندار، ۲۲۸ گونه پرنده، ۵۰ گونه خزنده و ۳ گونه دوزیست در زیستگاه‌های استان پراکنده اند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی و به ویژه استعدادهای نخبگان می تواند در حفاظت از محیط زیست نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی افزود: اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور در همه عرصه ها به ویژه حوزه محیط زیست مورد تاکید است و با انجام تحقیقات زیست محیطی، مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار هموار می شود.

حاتمی یادآور شد: باید از ظرفیت جهادانشگاهی حداکثر استفاده را داشته باشیم تا بتواند با ارائه طرح های پژوهشی کارآمد نقش مهمی در حل مشکلات زیست محیطی ایفا کند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هم در این تشست با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در ذخیره سازی نمونه های زیستی گونه های جانوری و گیاهی حائز اهمیت و در خطر انقراض، زمینه های همکاری دو سازمان را گسترده و حائز اهمیت خواند .

مهدی ابراهیمی بااشاره به توانمندی و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در ذخیره سازی نمونه های زیستی گونه های جانوری و گیاهی حائز اهمیت و در خطر انقراض، زمینه های همکاری دو سازمان را گسترده و حائز اهمیت خواند .

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان محیط زیست و مرکز ملی ذخیر زنتیک جهاددانشگاهی با هدف همکاری در زمینه شناسایی، حفاظت و احیای منابع ژنتیکی، ارتقا دانش و آگاهی طرفین در زمینه حفاظت از منابع ژنتیکی، بر نقش واحدهای استانی جهاد دانشگاهی و سازمان محیط زیست در تحقق اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید   اختصاص ۳۵۳ میلیارد تومان اعتبار طرح انتقال آب به بیرجند/ برکات سفر رئیسی به خراسان جنوبی کام مردم را سیراب می‌کند

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد آگاهی از اهمیت محیط زیست در جامعه گفت: حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک سازمان نیست و این ثروت آیندگان باید با هم افزایی همه دستگاه ها و همکاری مردم حفظ و صیانت شود.

ابراهیمی با اشاره به استقبال رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیک از مشارکت واحد خراسان جنوبی در تحقق مفاد این تفاهم نامه ملی افزود: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آمادگی دارد علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای ذخیره سازی نمونه های سلولی و گیاهی، عقد قراردادهای پژوهشی دانش بنیان و تالیف و چاپ کتب و منابع علمی و آموزشی لازم برای حفظ گونه های حفاظت شده استان را نیز در دستور کار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها