۱۰۰۰ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته بر اساس اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه‌ مسکن بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین به صورت رایگان واگذار شده است.

به گزارش ” پیام خاوران “، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در بازدید از اراضی ملی استان خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به واگذاری‌ زمین با اهداف اقتصادی، تجاری و توسعه‌ای از طرف این اداره کل در استان اظهار داشت: در بخش اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه‌ مسکن هم سال گذشته ۸۳۳ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی واگذار شد.

وی گفت: در سه ماهه ابتدای امسال نیز بیش از ۲۰۲ هکتار زمین واگذار شده، که این موضوع کمک شایانی در اجرای نهضت مسکن ملی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان‌یابی جهت تأمین اراضی مورد نیاز در قالب انواع طرح‌های توسعه شهری به صورت متصل (با اولویت توسعه درونی)، منفصل (ایجاد مجتمع‌های‌مسکونی، شهرک‌ها و شهر‌های جدید) و همچنین توسعه سکونتگاه‌های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کند.

وی افزود: تمام وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی که صددرصد سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است، مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار  که درچهارچوب مکان‌یابی‌های موضوع این قانون قرار دارد.

نصرآبادی ادامه داد:  به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه اقدام کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم برای شرکت در مراسم 12 بهمن

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها