شهرداری بیرجند مکان نگهداری و توانمندسازی کودکان کار را آماده کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: شهرداری بیرجند باید به قید فوریت، مکان نگهداری و توانمندسازی کودکان کار را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و به اداره کل بهزیستی استان تحویل دهد.

به گزارش  ” پیام خاوران “  محمدرضا  طالبی عصر امروز با تأکید بر این مطلب در گروه کاری فرهنگی و اجتماعی استان در خصوص درمان اعتیاد آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان و زنان بدسرپرست، بر اجرای ماده ۴۰ قانون رعایت حقوق کودکان و نوجوانان به صورت کامل تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با همکاری بین  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره کل بهزیستی استان موارد مرتبط با بهداشت و درمان اعتیاد کودکان و اطفال رعایت شود لذا رصد و شناسایی موارد با اداره کل بهزیستی و درمان رایگان آنها بر عهده دانشگاه می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: در راستای اجرای ماده ۴۰ قانون رعايت حقوق کودکان و نوجوانان هم کودکان تحویلی از طرف دادستانی و هم کودکان کار، جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به این دانشگاه معرفی شوند.

وی  ادامه داد: شهرداری بیرجند باید به قید فوریت، مکان نگهداری و توانمندسازی کودکان کار را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و به اداره کل بهزیستی استان تحویل دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی  بیان کرد: اداره کل اتباع استانداری، مسئول ساماندهی کودکان کار افاغنه می باشد.

طالبی تأکید کرد: کمک کردن به کودکان کار نه تنها به آنها کمکی نمی کند بلکه در مواردی باعث وارد شدن آسیب های جدی به این کودکان شده و تشویق کودکان مشابه جهت ورود به این عرصه را به همراه دارد.

وی با بیان این که کمک به توانمند سازی آنها باید در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد، گفت: رسانه ها و بویژه صدا و سیمای استان باید در این خصوص فرهنگ سازی نمایند.

بیشتر بخوانید   خط تولید محلول ضدعفونی دست درکارخانه تیزپاک خراسان راه اندازی شد

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها