هم قدم با زائران اربعین ؛اینجا عشق حسین (ع) موج می‌زند

حضور گسترده مسلمانان در آیین گرامیداشت اربعین حسینی امسال تجلی دیگری از عشق وارادت به ساحت مقدس اهل البیت و نمادی از همبستگی واتحاد امت اسلامی است.

به گزارش “ پیام خاوران “ هرسال و همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین، عاشقان زیارت کربلا با پای پیاده خود را به بین الحرمین امام حسین (ع) می‌رساندند تا زیارت اربعین را در حرم بخوانند.

جاده عاشقی مملو از عاشقانی شده است که برای رسیدن به عشق شان دوست دارند بیشتر غرق مشقت شوند، مردمانی که عاشق تاول‌های سرخ پیاده روی اربعین هستند، درد می‌کشند تا با درد مولایشان پس از ۱۴۰۰ سال همدردی کنند.

قطعا رفتن به چنین سفری برای شیفتگان حضرت، سفری رؤیایی است که هر سختی را بر جان می‌خرند تا به فیض عظیم آن زیارت نائل شوند.

الهی یکی از خبرنگاران ما با هم قدم شدن زائران از حال و هوای شان در این روز‌ها می‌پرسد.

یکی از زائران اباعبدالله در مسیر نجف به کربلا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهارکرد: نجف به کربلا چشمه جوشانی شده است که مقصدش کشتی نجات است به نام حسین و برای کربلایی شدن یک یا حسین لازم است.

زائر دیگری گفت: کاش زنده باشیم تا بتوانیم قدم‌هایی را در این مسیر برداریم چرا در اینجا به چشم خود می‌بینیم که همه برای رسیدن یه یک نقطه و ان هم رسیدن به بارگاه مطهر امام سوم شعیان قدم بر می‌دارند.

آری حسین علیه السلام سرچشمه همه نیکی‌هاست که رودخانه‌های عظیم عشق و محبت را به خود وصل می‌کند. امروز عشق به سالار شهدا حد و مرز ندارد و فداکاری‌های این امام وارسته به آن سوی مرز‌ها هم الگو شده که بس افتخاری برای امت شیعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید   کارخانه قند قهستان تا مهر راه اندازی می‌شود

بازگشت ۲۵ هزار زائر خراسان جنوبی از عراق به ایران

 دبیر کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این استان ۴۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: از ۳۲ هزار نفری که به کشور عراق سفر کردند ۲۵ هزار نفر به کشور بازگشتند. 

نوفرستی افزود: زائران باقی مانده فردا و پس فردا به ایران برمی گردند. 

وی گفت : افرادی که می خواهند در قالب کاروانهای حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف شوند تا روز بعد از اربعین به دفاتر و شرکت های زیارتی سراسر استان برای ثبت نام مراجعه کنند .

 دبیر کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی بیان کرد:  ۵۳ موکب در داخل استان و در کشور عراق مستقرند وبه زائران خدمات رسانی می‌کنند. 

 پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خراسان جنوبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همزمان با روز اربعین حسینی در ۱۳ نقطه از استان، مراسم جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: این مراسم یک مبدا و یک انتها دارد و به صورت پیاده روی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در مرکز استان نیز در روز اربعین ساعت ۹ صبح از میدان آزادی آغاز و در آستان شهدای باقریه به پایان می‌رسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور برای عموم در این مراسم آزاد است و تعدادی از هیئت‌ها نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

از خراسان جنوبی ۳۲ هزار نفر برای حضور در پیاده روی اربعین اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید   هفته دفاع مقدس،فرصتی برای ارائه دستاوردهای ۸ساله دفاع مقدس است

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها