امام جمعه بیرجند:حسین(ع) قلب همه عاشقان اهل بیت (ع) است

امام جمعه بیرجند با اشاره به اربعین حسینی گفت: افراد بسیاری با التهاب و عشق در این حماسه بزرگ حضور یافتند و بسیاری از افراد از دور عشق خود را نشان می دهند و حسین(ع) قلب همه عاشقان اهل بیت (ع) است.

 به گزارش ” پیام خاوران “،  آیت الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد اظهار داشت:امیدواریم در جهاد تبیین مسئولان و مردم با احساس وظیفه هر چه بیشتر در مقابل تحریف ها، پیروزی اسلام مقابل کفر را رقم بزنند.

وی بیان کرد: این تجمع بزرگ عاشقان حسین(ع) برای بدخواهان و جلوه های استکبار و مخالفان اسلام خط و نشان کشیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز دیانت، دوستی و دشمنی است،  افزود: حقیقت دین اسلام، جاذبه و دافعه است و افرادی که مثل پروانه جذب حسین(ع) می شوند دشمن، ستمگر هستند.

آیت الله عبادی بیان کرد: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال یک مسئله حساس بین المللی در ارزش خواهی و آزادی خواهی و عدالت خواهی پیام حسین(ع) را به همه جهان می رسانند و پایه گذار این حرکت بزرگ جابر بن انصاری بود.

وی با بیان اینکه تقوا به انسان بصیرت می بخشد، گفت: برخی از افراد به نیابت انگلیس و فرانسه بار آمریکا را می کشند و به خاطر بی تقوایی و بی بصیرتی با مسلمانان می جنگند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دل خانه خدا است و هر کسی را راه ندهید، ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که هر کس قومی را دوست داشته باشد با آنان محشور می شود و هر کس عمل قومی را دوست بدارد در کار آنان شریک است.

آیت الله عبادی بیان کرد: ظالم و منحرف در دل مسلمان جا ندارد و دل هر مسلمان جای اولیا الله و امام حسین(ع) است و در عمل یا سخن بدی که کسی انجام می دهد شریک نشوید.

بیشتر بخوانید   پرداخت تسهیلات به ۱۶۲ طرح اشتغال‌زایی محرومان در خراسان‌جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به گناه قلب و گناه فعل گفت: یک روزی در پیش است که همه چیز خاصیت خود را از دست می دهد به جز قلب سلیم و مطیع حق که به درد انسان خواهد خورد، قلبی که جاذبه ظلم و نفاق نیست.

وی ادامه داد: روزی خواهد آمد که جز تقوا هیچ چیز به درد انسان نمی خورد و هر کسی حواس خود را جمع کند تا در آزمایش های آخرالزمانی شکست نخورد و معین حق و عقل باشیم.

آیت الله عبادی  با تاکید بر رعایت تقوا عنوان کرد: تقوا مرزی است که انسان را بین بندگی خدا نگه می دارد و بصیرت به انسان می بخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  وامام جمعه بیرجند  اظهار داشت: شاخصه های عمار یاسر از مهم ترین موضوعاتی است که امروز در دنیای ما کاربرد دارد از جمله می توان به بصیرت اشاره کرد و عمار یاسر سمبل بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه با بصیرت می توان فرق گذاشت، افزود: کسانی که با اهل بیت(ع) جنگیدند به روزه و مستحبات و نماز اعتقاد داشتند اما این ها کافی نیست و عمار یاسر این شخصیت بزرگ و خالص و با بصیرت، اهل نفاق را کاملا با تقوایی که داشت می شناخت و خودش را به مال و منال نمی فروخت.

آیت الله عبادی بیان کرد: وقتی فرهنگ، حکومت و سیاست دست انسان های صالح باشد تبعات آسیب آن کمتر خواهد بود و ما در یک جامعه ترکیبی زندگی می کنیم که نیاز به بصیرت دارد.

بیشتر بخوانید   خانه بهداشت روستای بورنگ با مشارکت بانک سپه افتتاح شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ابلیس آدم رو در جهان وجود دارد، افزود: به هر دستی نباید دست داد و اینجا باید بصیرت داشته باشیم.

وی افزود:  در زمان امام حسین(ع) عده ای به اسم اسلام علیه اسلام و تعلیمات پیامبر گرامی اسلام(ص) جنگیدند به این دلیل که تقوا را رعایت نکردند و این موضوع مختص به زمان خاصی نیست و هنگام به وجود آمدن داعش هم این موضوع قابل مشاهده بود که سلاح دست گرفتند و علیه مسلمانان به خاطر بی بصیرتی جنگیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  وامام جمعه بیرجند   با بیان اینکه نادان ها بار آمریکا را می کشند، افزود: برخی از افراد به نیابت انگلیس و فرانسه به خاطر بی تقوایی و بی بصیرتی با مسلمانان می جنگند.

آیت الله عبادی  خاطر نشان کرد: مردم ایران به خاطر تقوایی که دارند ۴۳ سال است که پای انقلاب اسلامی و حکومت حق ایستاده اند و امیدواریم شایسته درک حضور حضرت حجت (عج) باشیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها