مراسم تعزیه‌خوانی آخر شهریورماه در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم تعزیه در روزهای پایانی شهریور ماه در بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی از برگزاری مراسم تعزیه خوانی در بیرجند خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این مراسم قرار است به همت گروه تعزیه داران حضرت سید الشهدا (ع) طی دو روز پایانی شهریور ماه در دو نقطه از شهر بیرجند برگزار شود.

وی افزود: مراسم تعزیه خوانی در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه در هیئت حسینی حاجی آباد بیرجند و چهارشنبه ۳۰ شهریور در حسینه امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

فرخنده اظهار داشت: این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منطقه ویژه اقتصادی استان، مراکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند، مرکز علمی کاربردی شهرستان بیرجند، موسسه فرهنگی هنری افق هزاره و هیئت حسینی حاجی آباد برگزار می‌شود‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا به جهانیان را از جمله اهداف برگزاری این مراسم دانست و عنوان کرد: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می‌تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و عزتمندی است را در سطح جامعه گسترش دهد.

فرخنده همچنین با اشاره به ۲۷ شهریور ماه به عنوان روز شعر و ادب فارسی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت استاد شهریار، شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی در ۲۹ شهریورماه در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید   پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری یکم مهرماه آغاز می‌شود

وی بیان کرد: بیست و هفتم شهریور ماه همزمان با سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهریار، شعر را هنرمندانه به خدمت گرفته بود تا مذهب، ملت و میهن خود را به جهانیان معرفی کند، اظهار داشت: امروزه دامنه شناخت استاد شهریار بسیار گسترده بوده و می توان از وی به عنوان شاعری ملی و بین المللی یاد کرد.

فرخنده با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهار کرد:  مراسم استانی بزرگداشت استاد شهریار، شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی در جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، شاعر قرن نهم، برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه برنامه ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه، ۲۹ شهریور ماه جاری، باحضور شعرای برجسته استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها