رهایی از جهنم اعتیاد با حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی

  • کدخبر: 40843
  • یکشنبه ۲۷ شهریور ۰۱ - ۱۲:۳۲

در جامعه امروزی اعتیاد امری اجتناب ناپذیر است و ارگان‌های حمایتی زیادی برای رفع این مشکل دست اندرکار هستند. کمیته امداد خراسان جنوبی نیز توانسته با حمایت‌های خود باعث رهایی خانواده‌های زیادی از دام اعتیاد شود.

به گزارش “پیام خاوران“، هر انسانی در زندگی خود بالا و پایین‌های زیادیرا تجربه می‌کند و در مواقعی نیز انسان‌ها با غرور و منیت‌های خود بیش از اندازه در منجلاب‌های مختلف غرق می‌شوند.

بسیاری از انسان‌ها فکر می‌کنند مشکلات فقط برای همسایه است و خودشان گرفتار مشکل نخواهند شد. گاهی در پیچ و خم‌های زندگی ورق به کلی برمی‌گردد و ساز دیگری کوک می‌شود.

اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات رایجی است که جامعه امروزی با آن دست به گریبان است. مواد مخدر مواد شیمیایی هستند که گیرنده‌های مغز و بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این مواد برای تسکین درد و یا دادن پاداش به بدن استفاده می‌شوند و به مرور زمان فرد را دچار اعتیاد می‌کنند و زندگی او را مختل می‌کند.

ارگان‌ها و نهادهای مختلفی هستند که برای رهایی معتاد از این بیماری خانمان سوز دست به کار شده و سعی دارند با کمک به فرد او از این بیماری رهایی یابد که کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این را از هیچ کوششی مضایقه نمی‌کند.

این روزها با همت و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی خانواده‌های زیادی در جهت رهایی از دام اعتیاد گام برداشته‌اند که به تازگی با حمایت‌ امدادگران یک خانواده بیرجندی نیز از منجلاب اعتیاد نجات پیدا کرده و پله‌های موفقیت را به پشتوانه گام‌های استوارشان بعد از رهایی از اعتیاد پیموده‌اند.

خانواده خانم «ل_ع» از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوده که بعد از گرفتاری در دام اعتیاد با حمایت نهاد کمیته امداد و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره رهایی یافته و زندگی موفقی دارند.

بیشتر بخوانید   اجرای پویش اهدای خون «مهر سرخ» از ابتدای ماه رمضان در خراسان جنوبی

خانم «ل_ع» در گفتگو با خبرنگار ما در این باره می‌گوید: از سال ۸۳ همسرم فوت کرد و بعد از آن به دلیل سختی‌های زندگی گرفتار اعتیاد شدم و نه تنها خودم بلکه سه فرزند دیگرم نیز درگیر اعتیاد شدند.

وی بیان کرد: مدت هفت سال به دلیل احساسات کاذب و غم و اندوه گرفتار مواد مخدر شدم اما این مواد نه تنها مشکلاتم را حل نکرد بلکه به مشکلاتم اضافه شد و اگر به مواد مخدر نمی‌رسیدم تمام بدنم درد می‌کرد اما حوصله بیمارستان و دکتر هم نداشتم.

وی  افزود: خانه و زندگیم در مواد خلاصه شده بود اما همکاران کمیته امداد به کمک من آمدند و توانستیم با حمایت‌های امداد دوره‌ای بسیار سخت را پشت سر بگذاریم و دو ماه برای ترک اعتیاد وارد کمپ شدم.

خانم «ل_ع» عنوان کرد: در زمان اعتیاد خانواده‌ای نداشتم که من را حمایت کنند و بیش از پیش احساس تنهایی می‌کردم اما با کمک کمیته امداد مکان خانه را عوض کردیم و جای دیگری رهن کردیم.

وی گفت: برای مخارج زندگی خود هنوز مشکل دارم و با کوله باری از غم و اندوه وارد خانه جدید شدیم و همواره از محیط‌های ناشناخته ترس داشتم و از تنهایی می‌ترسیدم. بعد از اجاره خانه فرزندانم که به واسطه اعتیاد ترک تحصیل کرده بودند به تحصیل بازگشتند و دخترم نیز ازدواج موفقی داشته و در رشته روانشناسی مشغول به تحصیل است.

این شهروند بیرجندی اظهار داشت: اگر در لحظه‌ای کمیته امداد کنارم نبود شاید دوباره به دلیل گرسنگی و تنهایی به سمت مواد مخدر برمی‌گشتم اما با تشویق‌های این نهاد و امید دادن امدادگران توانستیم به طور کامل مواد را کنار بگذاریم.

بیشتر بخوانید   متقاضیان گازسوز کردن خودروها بخوانند

خانم«ل_ع» تصریح کرد: با توکل به خدا اکنون پاک هستم و در حال حاضر پرستاری از یک خانم سالمند را انجام می‌دهم و فرزندانم که با مواد مخدر درگیر بودند نیز ترک کردند.

وی بیان کرد: مبلغ ودیعه اجاره مسکن را کمیته امداد داده و در روستای چهکند نیز منزل با کمک کمیته امداد در حال احداث است که برای ساخت این خانه نیز تاکنون ۱۸ میلیون تومان قرض گرفتیم و باید قسط‌های آن را به سختی پرداخت کنیم.

این مددجوی کمیته امداد اضافه کرد: در زمان اعتیاد همیشه دعا می‌کردم که صبح از خواب بیدار می‌شوم ترک کرده باشم اما نمی‌شد و عدم آگاهی ما سبب گرایش به مواد مخدر شد و به دلیل این مواد به هر کسی رو می‌زدم و حتی برخی مواقع دخترم را می‌فرستادم تا برایم مواد تهیه کند.

خانم «ل_ع» گفت: بعد از پاکی دیگر به مواد مخدر برنگشتم و تمام لذتی که در پاکی است در مواد مخدر ندیدم و توانستم خواهر و برادر خودم را که اعتیاد داشتند نیز با هزینه‌های خود به کمپ برده و ترک دادم.

وی با بیان اینکه در زمان مصرف انگشت نما بودیم افزود: در کلاس‌های ترک اعتیاد از خودشناسی به خداشناسی رسیدم و تنها کسی که می‌تواند به معتاد کمک کند خود طرف است و در دنیایی از سیاه و تاریکی بودم که نجات پیدا کردم.

محمد عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: خانواده خانم “ل_ع” به عنوان خانواده دچار آسیب شناسایی شده و حوزه سلامت کمیته امداد نیز با حمایت خود این خانواده را به سمت توانمندسازی راهنمایی کرده است.

بیشتر بخوانید   مانور پناه‌گیری امن و تخلیه اضطراری در خراسان جنوبی برگزار شد

عرب بیان کرد: ابتدا برای اعزام به کمپ این خانواده را به سازمان بهزیستی معرفی کردیم و تمام هزینه‌های کمپ داده شده و برای ساخت مسکن آنها نیز تاکنون مبلغ ۲۰۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه کمک کردیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها