ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در ۳۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در ۳۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام حسن رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه شاخص استان روزهای پایانی ماه صفر برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مراسم سوگواری که معمولا با حضور پر شور مردم همراه است خیمه‌های معرفت نیز در جوار آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: مبلغان اعزامی برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و مذهبی را در این امکان مقدس با محوریت ایام سوگواری پایان صفر دنبال می‌کنند.

رحیمی از برگزاری پیاده روی عزاداران در روز شهادت امام رضا (ع)  خبر داد و افزود: پیاده‌روی در چهار بقعه متبرکه انجام می‌شود و پس از آن عزاداران در محل آستان مقدس به سوگواری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند نیز اظهار داشت: بعد از گذشت سه سال از شیوع ویروس کرونا موکب امامزادگان باقریه(ع) امسال مجدد پذیرای زائران پاکستانی خواهد بود.

وی گفت: زائران پاکستانی که در حال بازگشت از کشور عراق بوده از استان خراسان جنوبی عبور می‌کنند، لذا این موکب طبق روال سنوات قبل برای ارائه خدمات به این زائران برپا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند بیان کرد: خدمات اسکان و اطعام به مدت دو هفته توسط این موکب ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: معمولا زائران پاکستانی تلاش دارند بعد از سفر اربعین برای شهادت امام رضا(ع) نیز به مشهد مقدس  مشرف شوند، لذا بعد از آن به سمت کشور خود حرکت می‌کنند که خراسان جنوبی در مسیر تردد آنها است.

بیشتر بخوانید   مهر سرخ ؛ پویش اهدای خون هنرمندان خراسان جنوبی همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)

وی عنوان کرد: اطعام برای سه وعده و اسکان و پذیرایی از جمله خدماتی است که توسط موکب امامزادگان باقریه(ع) ارائه می‌شود.

خدایی یاداور شد: این موکب تا پانزدهم مهرماه در محل امامزادگان باقریه شهر بیرجند برپا است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها