برای نخستین بار خرید توافقی عناب در خراسان جنوبی انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب در استان انجام شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی جعفری در بازدید از باغات عناب در جمع کشاورزان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های حمایتی از کشاورزان استان خرید توافقی محصولات کشاورزی است که امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کد بورسی محصول عناب به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده و انبار بورسی نیز در خوسف در نظر گرفته شده که امیدواریم بورس عناب فعال شود.

وی گفت: در حال حاضر میانگین برداشت عناب در هکتار ۲.۵ تن است که این میزان باید به چهار تن و بیش از این افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه قیمت فعلی عناب با قیمت ورودی نهاده‌ها همخوانی ندارد گفت: بازاریابی و بازاررسانی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است که باید حتما مورد توجه واقع شود.

وی افزود: آنچه امروز در برنامه‌های مختلف پیگیر آن هستیم، این است که سه هدف افزایش بهره‌وری، بازاریابی و فرآوری را دنبال کرده و به آن برسیم.

جعفری بیان کرد: عملیات اجرایی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار (عناب) سیوناب نیز شهریور امسال در روستای سیوجان آغاز شد که مورد استقبال اهالی این منطقه و کشاورزان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر ایجاد شهرک تخصصی عناب در روستای سیوجان تاکید کرد و برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تحقق این برنامه مهم از حوزه‌های متعدد قول مساعد داد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بسیج سمبل اثرگذاری و کارآمدی در عرصه‌های مختلف کشور است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها