کمبود سونوگراف در طبس و انتظار‌های طولانی نوبت دهی

مردم طبس از کمبود سونوگراف خانم در این شهرستان گلایه دارند و مجبور به مراجعه به دیگر شهر‌ها هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، کمبود متخصص سونوگرافی یکی از مشکلات بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهرستان طبس است و تنها سونوگراف خانم این بیمارستان جوابگوی نیاز بیماران نیست.

یکی از شهروندان طبس به خبرنگار ما می‌گوید: پزشک سونوگراف طبس هیچ قراردادی با بیمه ندارد و مجبوریم تمام هزینه‌های سونوگرافی را آزاد پرداخت کنیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: برای نوبت دهی سونوگرافی باید روز‌ها در انتظار بمانیم و به خاطر شلوغی مجبوریم به شهرستان بشرویه یا مراکز خصوصی مراجعه کنیم که هزینه‌ها خیلی بالاست.

تا پایان آبان ماه یک سونوگراف دیگر به طبس می‌آید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس به خبرنگار ما گفت: تنها یک سونوگراف خانم در طبس وجود دارد که تا پایان آبان ماه یک سونوگراف دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود.

زمانی گلایه مردم در خصوص شلوغی سونوگرافی را تأیید می‌کند و می‌گوید: پیش از این در طبس سه سونوگراف حضور داشت، اما اکنون یک متخصص در بیمارستان به صورت ۲۴ ساعت حضور دارد؛ یک نفر جوابگوی این حجم از ظرفیت متقاضی در شهرستان نیست که البته با آمدن سونوگراف جدید این مشکل نیز رفع می‌شود.

سونوگرافی NT در بیمارستان انجام نمی‌شود

سونوگرافی NT، یکی از آزمایشات غربالگری جنین است که در سه ماه اول بارداری انجام می‌شود.

این آزمایش در راستای قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در کشور محدود شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس می‌گوید: بر اساس قوانین جدید نیاز نیست که سونوگرافی NT در مراکز دولتی صورت گیرد و پزشک هم نباید توصیه کند و والدین اگر خواستند می‌توانند هر جایی (خصوصی) بروند و آزمایش را انجام دهند.

بیشتر بخوانید   اخبار سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان

زمانی افزود: در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس تمامی سونوگرافی‌ها به غیر از NT انجام می‌شود.

او بیان کرد: این آزمایش ناهنجاری‌های جنین را مشخص می‌کند و در هفته خاصی از بارداری انجام می‌شود که قبلاً این آزمایش انجام می‌شد، اما به دلیل موضوع جوانی جمعیت از قید آزمایشات فوری درآمده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها