رویکرد جدید نظام آماری کشور به سمت نوین سازی نظام آماری است

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی به مناسبت یکم آبان «روز ملی آمار و برنامه ریزی»، پیام تبریک صادر کرد و گفت: رویکرد جدید نظام آماری کشور به سمت نوین سازی نظام آماری است.

به گزارش “پیام خاوران“، در متن پیام غلامرضا اشرفی آمده است: یکم آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی با شعار “ورود به قرن جدید با حکمرانی داده ها در نظام آماری نوین” روز آمار نامگذاری شده است.

این نامگذاری بر این موضوع تاکید دارد که رویکرد جدید نظام آماری کشور به سمت نوین سازی نظام آماری و استفاده از داده‌ها و ثبت‌های اداری در تولید آمارهای رسمی پیش می رود و برنامه ریزی اطلاعات آماری رسمی با کیفیت بالا در تجزیه، تحلیل و تصمیم‌گیری نقش مهمی دارند.

آمار و اطلاعات یکی از اجزای اصلی و ضروری برای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری‌ها و ارزیابی عملکردهای سطوح مختلف مدیریت است. هر نهاد و سازمانی جهت برنامه ریزی و نظم بخشیدن به امور داخلی و ارائه بهتر وظایف خود نیاز به وسیله ای دارد تا موفق عمل کند و این نیاز همانا تهیه و تنظیم آمار است.

بدون کوچکترین تردیدی می‌توان اذعان کرد در دنیای امروزی یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت های آماری است به طوری که بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌هنگام، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر نیست.

از این رو ماهیت آمار و اطلاعات به گونه ای است که ضمن سنجش آرا و افکار عمومی موجب تسهیل امر برنامه ریزی برای ارائه خدمات به جامعه هدف و رسیدن به رفاه و عدالت اجتماعی می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت و شادباش “روز ملی آمار” به همه تلاشگران و فعالان عرصه آمار و برنامه ریزی در سراسر کشور، به ویژه همکاران اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از تلاش‌های ارزنده در اجرای فرایندهای نظام اطلاعات و آمار قدردانی می ‌نمایم.

بیشتر بخوانید   برخورد با اصناف متخلف شدت می‌گیرد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها