نهضت احیای واحدهای نیمه فعال خراسان جنوبی اجرایی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:  نهضت احیای واحدهای نیمه فعال استان اجرایی می شود.

به گزارش ” پیام خاوران” جواد اشرفی شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از آغاز این طرح با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان قاینات خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:  در این راستا دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری باید واحدهایی که در این شهرستان قابل احیا هستند و امکان بازگشت آنها به چرخه اقتصاد قاین مقدور است را شناسایی نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد : در اعطای تسهیلات، اهلیت فنی و اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی و متقاضیان سرمایه گذاری باید سنجیده شود.

وی اظهار داشت: اگر مدیران واحدهای تولیدی، به کار اشراف کافی داشتند، مواد اولیه را به درستی تأمین می کردند، سرمایه و نقدینگی خود را به شکل صحیح هدایت می نمودند و در کل مجموعه را به نحو احسن مدیریت می کردند، امروز با مشکلی مواجه نمی شدند.

اشرفی تأکید کرد: در کنار حمایت همه جانبه از تولید کنندگان و کارآفرینان باید از فعالیت تولید کننده نماها نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای رسیدگی و تدبیر امورات مجموعه هایی شکل می گیرد که دچار مشکل و استیصال شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: سیستم بانکی باید روند هزینه کرد تسهیلات پرداختی را رصد نماید تا به درستی در محل مورد نظر هزینه گردد.

اشرفی با اشاره به این که در کارگروه های تبصره ۱۶ و ۱۸ طرح های زیادی بررسی می شود، گفت: کلیه این طرح ها ابتدا در کمیته های فنی ذیل کارگروه ها چکش کاری می شوند.

بیشتر بخوانید   1492 واحد صنعتی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

وی ادامه داد: طبق قاعده تعریف شده کمیته های فنی مستقر در ادارات کل صنعت ، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی باید مجوز لازم در زمینه های مختلف را برای شهروندان مراجعه کننده صادر نمایند ، سپس طرح در کمیته فنی مورد بررسی  قرار می گیرد  و در مرحله  پایانی و هنگام اعطای تسهیلات، بانک وظیفه دارد طرح را از لحاظ توجیه فنی و اقتصادی مورد  بررسی قرار داده و نتیجه را  به صورت شفاف و به سرعت  به شخص اعلام کنند.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها