استاندار خراسان جنوبی: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان برپا شود

در نشست چهار ساعته استاندار خراسان جنوبی با دانشجویان دو موضوع برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان و حل مشکلات صنفی دانشجویان تأکید شد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی حدود چهار ساعت پای درد دل و صحبت‌های دانشجویان نشست، حرف‌هایی که بیشتر رنگ و بوی صنفی داشت و از جنس دغدغه یک دانشجوی فعال تشکیلاتی بود.

از مشکلات آب آشامیدنی خوابگاه دختران دانشگاه بیرجند گرفته تا نبود فضایی مناسب برای تفریح بانوان دانشجو در دانشگاه‌ها، در این جلسه بیش از ۹ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان به ایراد سخن پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی در پایان در جمع بندی مباحث مطرح شده در زمینه مشکلات صنفی دانشجویان، دستورات لازم را برای برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و رؤسای دانشگاه‌های بیرجند و همچنین چند تن از دانشجویان به نمایندگی از سایرین را صادر کرد.

قناعت در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان‌مان درحادثه تروریستی غروب روز چهارشنبه چهارم آبان در مرقد مطهرحضرت شاهچراغ شیراز(ع) گفت: چنین حوادثی نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و عصبانیت آنها از پیشرفت‌های کشور دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آشوبگری‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جنگ روانی برای بر هم زدن امنیت کشور گفت: اغتشاشات اخیر در ایران نشان می‌دهد که دشمن در تمام پروژه‌ها و برنامه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده و چاره‌ای جز این اقدامات برای ضربه زدن به نظام ندارد، برای همین می‌بینیم که حمایت از اغتشاشگران به صورت علنی و توسط مقامات رسمی غربی صورت می‌گیرد.

قناعت، مسائل این روزهای کشور را رقم خوردن یک برگ دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: چنین اقداماتی که امروز در کشور شاهدیم، در اوایل دهه  ۶۰ نیز وجود داشت اما با این تفاوت که آن زمان جمعیت بیشتری نسبت به امروز از آن اقدامات حمایت می‌کردند، اما امروز ملت بصیر ایران اسلامی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید   مشکل کمبود داروهای کرونایی در بیرجند برطرف شد

وی با اشاره به برخی سختی‌ها و مشکلات روزهای اول انقلاب در کشور و ایجاد ناامنی و درگیری توسط منافقین و گروه‌های معاند مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران در آن فضای سخت روی پای خود ایستاد و اموراتش پیشرفت کرد و انقلاب با اقتدار هر چه بیشتر به روند رو به رشد خود ادامه داد.

 اغتشاشات اخیر یک جنگ ترکیبی علیه ملت ایران است 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که دشمن یک جنگ ترکیبی را علیه کشور راه انداخته، افزود: دلیل اصلی این اتفاقات پیشرفت‌های روزافزون و قدرت ایران است.

قناعت با بیان اینکه دشمن با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تلاش است تا مردم را ناامید کند اظهار داشت: دشمنان در جنگ شناختی و ادراکی تصویر و درک مورد نظر خود از یک واقعه را به مردم القا می‌کنند.

وی با تأکید براینکه غربی‌ها امروز به فروپاشی و اضمحلال رسیده‌اند افزود: آمریکا همیشه وقتی اتفاقاتی در کشور می‌افتاد با واسطه از آن اتفاقات حمایت می‌کرد؛ اما امروز مسئولان آمریکایی به میدان آمده‌اند و از اغتشاشات و داعش علناً حمایت می‌کنند و رسوایی جهانی را برای خود رقم می‌زنند؛  چرا که اقتصاد آنها در حال فروپاشی است و مجبور به دست و پا زدن برای ماندن است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آمریکا در۱۰ سال آینده به چند ایالت تبدیل خواهد شد افزود: امروز گرانی و آنفولانزا در آمریکا بیداد می‌کند اما هیچ کس حرفی از مشکلات غربی ها نمی‌زند، چرا که  رسانه در اختیار آنهاست.

قناعت با بیان اینکه انگلستان نیز اوضاع بهتری ندارد و در همین چند وقت اخیر پنج دولت عوض کرده افزود: کشورهایی که هنوز حکومت آنها سلطنتی انجام می‌شود امروز برای ایران حرف از دموکراسی می‌زنند.

بیشتر بخوانید   اعزام ۱۷۰ زائر از خراسان‌جنوبی به عمره مفرده

وی افزود: امروز ایران در حالت تبدیل شدن به یک ابرقدرت است و نشانه‌های آن را در افزایش فروش نفت، صادرات واکسن کرونا، افزایش صادرات غیرنفتی، عضویت ایران در معاهده شانگ‌های و ثبات اعتبار پول ملی می‌توان دید.

به گفته وی؛ اگر این اقتدار و اقتصاد ایران پایدار شود برای کشورهای منطقه هزینه خواهد داشت بنابراین اینها تمام توان خود را برای ضربه زدن به ایران گذاشته‌اند.

 مشکلات اقتصادی ریشه در تفکرات تکنوکرات‌ها دارد 

استاندار خراسان جنوبی افزود: مشکلات اقتصادی کشور ریشه در جریانات تکنوکراتی دارد که سال ها بر کرسی اقتصاد کشور تکیه زده بودند.

قناعت با بیان اینکه میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و صادق زیبا کلام، اولین کسانی بودند که پیشنهاد دادند در کلاس‌های درس پرده بکشند اظهار داشت: آن زمان مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند و دستور دادند جلوی عملی شدن این ایده گرفته شود، همین افراد امروز دم از آزادی می‌زدند.

وی  با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندوم بگذارند متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران اینکار را انجام داده و قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندوم گذاشته است.

 کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان برگزار شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور افراد کار بلد در دانشگاه‌ها برگزار شود گفت: نباید مسئولان دانشگاه‌ها از برگزاری کرسی آزاد اندیشی نگران باشند.

قناعت با بیان اینکه غرب، زن را برده و کالا می‌بیند اما در جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون شهدا، آزادی برای زنان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ایران را به شش قسمت تبدیل کند چون تنها کشوری است که با اتحاد شیعه و سنی جلوی زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده است.

بیشتر بخوانید   سپاه: تعدادی از عوامل حادثه تیراندازی زاهدان دستگیر شدند/ پاسخ قاطع به مزدوران ‌خواهیم داد‌‌

وی با بیان اینکه اگر ایران در حال اضمحلال بود، دشمنان این همه سر و صدا نمی‌کردند، اظهار داشت: اینکه همه کشورها برعلیه ایران بسیج شده‌اند نشان از عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که یکی از وظایف بسیج دانشجویی ایجاد زمینه درک سیاسی است گفت: متأسفانه تاکنون در زمینه جذب اساتید حزب اللهی و متدین در دانشگاه‌ها کوتاهی شده، وقتی نیروی انقلابی را می‌فرستیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنقدر می‌پیچانند که رد شود؛ اینها در حالی است که در آمریکا افرادی رئیس و استاد دانشگاه می‌شوند که به هیئت حاکمه سرسپردگی داشته باشند.

قناعت در زمینه مشکلات صنفی و مطالبات دانشجویان و انفعال مسئولان دانشگاه و کرسی‌های آزاداندیشی و حضور مسئولان در دانشگاه گفت: جلسه‌‌ای برای برررسی و مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند و فرهنگیان در اولین فرصت در دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و جمعی از معاونت‌های دانشجویی و چند تن از دانشجویان برگزار شود.

وی، عدم همکاری برخی از مسئولان با تشکل‌های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی را مورد نقد قرار داد.

در ابتدای این جلسه ۹ تن از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها