هدر رفت ۱۰ درصدی آب از شبکه‌های ‌آبرسانی و توزیع خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از هدر رفت هشت تا ۱۰ درصدی آب از شبکه‌های آبرسانی و توزیع خراسان جنوبی نسبت‌ به میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین امامی در جمع خبرنگاران از هدر رفت هشت تا ۱۰ درصد آب از شبکه‌های آبرسانی استان نسبت‌ به میانگین کشوری خبر داد و گفت: برنامه مدونی برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال تدوین شده‌ و در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ابرازامیدواری کرد: بتوان در چارچوب صنعت سازگاری حدود ۹٫۵ میلیون مترمکعب آب را ذخیره کرد و طی سه سال هدر رفت آب را در حد متوسط کشور قرار داد.

وی پیش بینی کرد با اجرای برنامه‌های پیش رو بتوان بخشی از نیازهای لازم برای توسعه جمعیتی استان را از محل کاهش هدر رفت آب تامین کرد.

امامی با اشاره به هدررفت ۳۱٫۸ تا ۳۲ درصدی آب در شبکه‌های شهری یادآور شد: این میزان هدر رفت آب نسبت‌ به متوسط کشوری بالاتر است.

وی طرح تجهیز منابع و مخازن مربوط به کنتورها و هوشمندسازی شبکه‌ها را در کاهش هدر رفت آب مهم دانست و تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی از استان‌های پیشتاز کشور هستیم و امید است در محدوده برنامه‌ریزی‌شده و تحقق اهداف بتوان شبکه با هدررفت نرمال داشته ‌باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گریزی به شبکه آب‌رسانی بیرجند به عنوان قدیمی‌ترین شبکه‌های آبرسانی زد وگفت: بیرجند به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب شهری در استان است.

امامی با بیان این‌که اصلاح و بازسازی و نوسازی انشعابات در برنامه کاری قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در کمتر از ۳ سال بتوان با اجرای برنامه‌ها هدر رفت آب را مدیریت کرد.

منبع: شبستان

بیشتر بخوانید   دیپلماسی مرزی|عبور 40درصدکالاهای صادراتی کشور ازماهیرود/فرصت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور همسایه

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها