۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال فردوس سرمایه گذاری می‌شود

فرماندار فردوس گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان، در حوزه صنایع، معادن و توسعه اشتغال شهرستان، طی یکسال آینده سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی روشن صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: به برکت دولت سیزدهم، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه معادن و صنایع در این شهرستان بودیم.

فرماندار شهرستان فردوس با اشاره به آغاز به کار دو پروژه بزرگ معدنی در فردوس، گفت:  یکی از این پروژه‌ها بنتونیت بود که با احیا واحد تعطیل توانست زمینه اشتغال ۴۳ نفر به صورت مستقیم را فراهم و مجوز توسعه تا ۱۵۰ نفر اشتغال را نیز اخذ کند.

روشن بیان کرد: عملیات اجرایی توسعه معدن مس  و کارخانه فرآوری این محصول آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان فردوس تاکید کرد: احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دستور کار شهرستان قرار دارد که در این راستا طی سفر معاون وزیر صمت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن به شهرستان، ظرفیت‌ها معرفی و طی دو هفته آینده جلسه‌ای در زمینه پیگیری مصوبات این سفر در تهران برگزار خواهیم کرد.

روشن گفت: افتتاح بورس زعفران با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان که با احیا واحد تعطیل این مجموعه راه‌اندازی شده بود، زمینه اشتغال ده نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده و تا پایان سال اشتغال این مجموعه به ۵۰ نفر خواهد رسید.

وی افزود: در واحد رنگرزی کارخانجات نساجی فردوس، تجهیزات خریداری و سوله نصب شده که به زودی به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: در حوزه مسکن، برای اولین بار ۸۵ هکتار به محدوده شهری فردوس جهت احداث دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویلایی در طرح اقدام ملی مسکن افزوده شده است.

بیشتر بخوانید   کاهش پروازهای خراسان جنوبی قابل قبول نیست

روشن با بیان اینکه  در این طرح تاکنون  یک هزار و ۸۰۰ متقاضی شناسایی شده‌اند افزود: مراحل واگذاری زمین به ۴۳۰ متقاضی در مرحله اول انجام شده و برای ۶۰۰ متقاضی پیامک افتتاح حساب ارسال شده که در صورت تکمیل واریزی، واگذاری این واحدها نیز به متقاضیان انجام خواهد شد.

وی گفت: مسکن مهر ۸۸ واحدی که در دولت قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، مشکلاتی داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان آبان ماه ۲۰ واحد و بقیه واحدها تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تحویل خواهد شد.

فرماندار فردوس بیان کرد:  مسکن ۷۰ واحدی محرومین (خیابان وحدت) نیز با جذب دو میلیارد تومان اعتبار از بنیاد علوی تا پایان سال تعداد زیادی از این واحد ها تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

روشن تصریح کرد: با ساخت و تحویل این واحدهای در حال ساخت، بازار مسکن در شهرستان بهتر خواهد شد و در بحث تهیه مسکن جوانان رونق خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی به افتتاح مجتمع دندان پزشکی کودکان امام علی (ع) با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت:  این مرکز، تنها مجتمع در خراسان جنوبی است که عمل جراحی دندان پزشکی با بیهوشی را انجام می‌دهد که از مطالبات بر زمین مانده مردم شهرستان فردوس بود که محقق شد.

فرماندار شهرستان فردوس بیان کرد: در زمینه ساختمان دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان، مجوز ماده ۲۳ اخذ و در لایحه بودجه ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که برای ساخت ساختمان دغدغه ای در این مورد نداریم.

روشن افزود: خوابگاه دانشجویی پراپزشکی دختران تأمین اعتبار و خریداری شده ودر خصوص خوابگاه پسران در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

بیشتر بخوانید   استقرار ۳۱ موکب خراسان جنوبی در کاظمین

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه راه‌های روستایی و آسفالت معابر روستاها بیان کرد: ۴۰ هزار متر مربع معابر روستایی به صورت رایگان در شهرستان آسفالت شده است.

فرماندار فردوس افزود: در بحث راه‌های روستایی نیز ۱۰ کیلومتر محور آبدکی و سرند، ۵ کیلومتر محور روستاهای خرو و ظِهر و آسفالت محور گناباد به فردوس آسفالت شده است.

روشن گفت: روکش آسفالت ورودی های شهرستان فردوس هم در دستور کار قرار دارد که به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح دو مدرسه خیر ساز در شهر فردوس و اسلامیه، افزود: مدرسه مشفق شهر فردوس با اعتبار ۷ میلیارد تومان و مدرسه شهدای بانک ملی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در شهر اسلامیه به بهره‌برداری رسید.

فرماندار فردوس گفت:  ۴ مدرسه شرفی( مسکن مهر)، سیدجمال، شهیدان محمدزاده و مدرسه خانم پاکدل باغستان با کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان، در حال ساخت بوده و به زودی واگذار می‌شود.

روشن افزود: سالن ورزشی دو هزار متری که مطالبه چندین ساله مردم شهرستان بود، با اعتباراتی که تزریق خواهد شد تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: سال ورزشی جوادالائمه پروژه ورزشی مهم دیگری بود که با جذب ۶ میلیارد تومان اعتبار ، سوله خریداری و نصب شده و توسط بسیج سازندگی در حال احداث است.

فرماندر شهرستان فردوس با بیان اینکه تا کنون در ۷۰ درصد محدوده شهر شبکه فاضلاب اجرا شده است، گفت:  مجوز فاز اول تصفیه خانه گرفته و اعتبار لازم اخذ شده که با اجرای تصفیه خانه، به بهره برداری از شبکه در حال اجرا کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   اعلام مبلغ فطریه و کفاره از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

روشن گفت: در زمینه مجتمع دام سبک اسلامیه، زیرساخت‌ها انجام شده و یک میلیارد تومان اعتبار توسط نماینده اخذ شده که با مشارکت مردم واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه کشتارگاه صنعتی فردوس هم که توسط ستاد اجرایی فرمان امام قرار است اجرا شود، با پیگیری‌های صورت گرفته پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ این مصوبه اجرایی شود.

فرماندار شهرستان فردوس در پایان با بیان اینکه دشمن در جریانان اخیر به دنبال این است که فضای مطالبه‌گری مردم را به سمت مسائل امنیتی ببرد گفت: باید بدانیم که اگر خدشه‌ای به نظام و انقلاب وارد شود، این مردم هستند که متضرر می‌شوند.

در پایان به مسائل و مشکلات حوزه خبر و رسانه شهرستان پرداخته شد و خبرنگاران موضوعات و دغدغه‌های خود را با فرماندار مطرح کردند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها