۹۵ درصد پژوهش‌های باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام می‌شود

رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی، گفت: ۹۵ درصد پژوهش‌های مربوط به باروری ابرها در خراسان جنوبی و ۵ درصد دیگر آن در بقیه کشور انجام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان، اظهار داشت: ۶۶۰ مسئله در شهرستان‌های استان احصا  و ۹۹ طرح مبتنی بر مسائل خراسان تدوین شده است.

 رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۹۹ طرح تدوین شده، ۸۵ طرح شهرستانی و ۱۹ طرح استانی است، افزود:  رویداد کارآفرینی محصولات مزیت‌دار استان به عنوان طرح برتر خراسان جنوبی انتخاب شده است.

به گفته وی در طول تاریخ انقلاب بسیجیان ثابت کرده‌اند که اقشاری مخلص و پرتلاش و افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند، عنوان کرد: هر جا باری بر روی زمین مانده است، بسیجیان آن را به سرمنزل مقصود رسانده‌اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته اولویت‌بندی مسائل نظام شهرستان‌ها و استان انجام شد، افزود: برای هر یک از اولویت‌های شهرستانی و استانی، طرح اجرایی تدوین شده است.

وی طرح‌های ایجاد مرکز زایمان سنتر، ازدواج آگاهانه و ازدواج آسان، بانک نیروهای طراز انقلاب، طرح زیست بومی اشتغال دانش بنیان، بارورسازی ابرها از طریق ژنراتورهای زمینی و موانع توسعه صنعت استان را از جمله طرح‌های مورد نظر اعلام کرد.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی مسئله محور و دانش‌بنیان بودن را از ویژگی‌های طرح‌های مورد نظر دانست و گفت: ۹۵ درصد از پژوهشی‌های مربوط به باروری ابرهای در خراسان جنوبی و پنج درصد آن در بقیه نقاط کشور انجام می‌شود.

تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای بارورسازی ابرها

مجری طرح پژوهشی بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: پژوهشگران بسیجی استان مطالبه مقام معظم رهبری را در خصوص باروری ابرها محقق کردند.

بیشتر بخوانید   تفاهم شهرداری بیرجند و آبفای خراسان جنوبی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان

علی آبادی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به یزد مطالبه خود را از پژوهشگران کشور در زمینه باروری ابرها مطرح و پژوهشگران بسیجی خراسان جنوبی آن را محقق کردند.

وی با بیان این که بیش از ۵۰کشور جهان از تکنولوژی بارور سازی ابرها استفاده می کنند و کشورهای عربی در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده اند، بیان داشت: سال ۱۳۵۳یک شرکت کانادایی اقداماتی را در این خصوص در ایران انجام داد.

به گفته وی بعد از انقلاب هم با وجود وابستگی صد درصدی در این باره ، موضوع بارورسازی ابرها مغفول ماند اما تیم تحقیقاتی بسیجیان خراسان جنوبی با تدبر در آیه ۲۲ سوره حجر که خداوند در آن می فرماید” بادهای باردار کننده را فرستادیم” مطالبه مقام معظم رهبری را در این زمینه محقق کردند.

علی آبادی با اشاره به کم آبی در استان خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح کار گروه های مختلفی در خراسان جنوبی تشکیل شد و نمونه اولیه برای تست به روسیه فرستاده شد که مورد تایید قرار گرفت.

به گفته وی اقدامات بسیار خوبی در استان برای بارورسازی ابرها از طریق شبکه هوشمند ژنراتورهای زمینی انجام شده و با این کار بیرجند به قطب تحقق مطالبه رهبری برای بارورسازی ابرها تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها