کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی استان خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی استان است که سبب شده رقم تسهیلات پرداختی هم به نسبت دیگر استان‌ها کمتر باشد.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت ظهر امروز در جلسه دیدار مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: کمبود نقدینگی سبب شده، بانک‌های خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها ضعیف‌تر بوده و گردش پولی کمتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای جبران این مشکل با برخی حوزه‌ها مذاکراتی صورت گرفته تا حساب‌ها در داخل شهرستان‌های محل فعالیت استقرار یابد، اما متأسفانه به جهت اینکه دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی، حساب‌های مالی متمرکز دارند، طبق قانون مقدور نیست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی پذیرفتند که حساب‌های مالی خود را از تهران به داخل استان منتقل کنند.

به گفته وی این موضوع در حوزه مالیات هم پیگیری شد تا مالیات پرداختی توسط حوزه‌های مختلف به استان خودمان برگردد.

قناعت برخی قوانین بانکی را دست و پاگیر عنوان کرد و گفت: این قوانین دست و پاگیر و عدم وجود زیرساخت‌های لازم سبب شده استان‌های کمتر برخوردار مثل خراسان جنوبی مشکلات بیشتری به نسبت دیگر جاها داشته باشند.

وی با اشاره به توفیقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که تمامی تسهیلات بانکی به شکل قرض‌الحسنه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار از برنامه این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان گفت.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۶ ساله برای افراد حقوقی از دیگر اقدامات این بانک است.

بیشتر بخوانید   روش ثبت نام لاستیک دولتی خودرو

وی تأکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۹ هزار مورد افتتاح حساب و بیش از هشت هزار مورد پرداخت تسهیلات داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها