تجهیزات بیمارستان خوسف به صورت رایگان تأمین می‌شود

استاندار خراسان جنوبی، گفت: بنابه قول معاون وزیر، تجهیزات بیمارستان خوسف هم با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد این پروژه، به صورت رایگان تأمین می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت صبح امروز در جمع خبرنگاران به سفر معاون درمان وزیر بهداشت به استان اشاره کرد و ظهار داشت: این سفر دستاوردهای خوبی داشت و سفر پرباری داشت.

وی به دیدار قبلی خود با معاون درمان وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: در نشستی که مهرماه امسال در تهران انجام شد به چند وعده خوب در زمینه احداث بیمارستان‌های محلی و افزایش سهمیه استان در برنامه توزیع متخصصین و کمک به تأمین تجهیزات درمانی ختم شد و حالا با گذشت یک ماه از آن دیدار و این سفر که روز گذشته انجام شد، وعده‌ها قطعی‌تر شد و بنا به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه اتفاقات خوبی در راه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکلات در شرایطی که دوستان در حوزه ستادی نشسته‌اند با زمانی که موقعیت را از نزدیک ارزیابی می‌کنند، خیلی متفاوت است.

قناعت رصد میدانی معضلات و مشکلات را راهکاری مهم برای تصمیم‌گیری‌های منطقی عنوان کرد و متذکر شد: اینکه ما گفتیم برای برخی شهرهای استان از جمله آرین‌شهر، نیمبلوک، دیهوک، عشق آباد، درح، شوسف، سه قلعه و خضری راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی ضرورت دارد، صرفاً به جهت همین معضلاتی است که امروز و در این سفر و از نزدیک بخش‌هایی از آنها  مشاهده شد.

وی با اشاره به پهنه وسیع و جمعیت اندک استان، خاطرنشان کرد: وقتی شرایط به گونه‌ای است که نرم جمعیتی، اجازه تأسیس بیمارستان را در یک منطقه نمی‌هد و از طرفی بعد فاصله یک شهر تا مرکز استان، امکان دسترسی راحت و سریع به خدمات را از یک بیمار می‌گیرد، بهترین راهکار ایجاد یک مرکز درمان بستر و یا همان بیمارستان محلی است که بتواند در کمترین زمان ممکن، خدمات اولیه را به فرد بیمار یا مصدوم ارائه کند.

بیشتر بخوانید   افزایش هزینه سبب کاهش استقبال پیمانکاران گلخانه در خراسان جنوبی شد

استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: تصمیم معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر تغییر معیارها در دستورالعمل‌های مربوط به احداث بیمارستان‌های محلی با دید انتفاع مناطق کمتر برخوردار و با جمعیت اندک، بسیار ارزنده است و قطعاً می‌تواند گره از مشکلات اغلب شهرهای ما در خراسان جنوبی باز کند.

قناعت با تأکید بر اینکه بارها به این موضوع اشاره شده که مهمترین مشکل استان در بحث بهداشت و درمان، کمبود پزشک متخصص است، تصریح کرد: در دیداری که مهرماه رقم خورد به این نکته تأکید کردیم و خواستیم سهم خراسان جنوبی را در توزیع متخصصین، ویژه دیده شود که خوشبختانه با این پیشنهاد ما موافقت شد.

وی افزود: بازدیدهایی که امروز از مراکز درمانی شد، قطعاً بر گفته‌های ما در آن دیدار صحه گذاشته و نتایج این گفت‌وگوها و پیگیری‌ها را مردم اواخر آبان‌ماه و در زمان توزیع پزشکان خواهند دید.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: انتظار این است که معاونت درمان وزارت بهداشت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پزشکان اختصاص یافته، به صورت ۱۰۰ درصدی در استان حضور یابند و اتفاق تلخ همه ساله که برخی از افراد بعد از تعیین محل از آمدن انصراف می‌دادند را امسال شاهد نباشیم.

به گفته وی قوانین سختگیرانه و تخصیص مشوق‌ها بدون شک می‌تواند در ماندگاری پزشکان مؤثر باشد.

استاندار خراسان جنوبی به نگاه ویژه دولت به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: کلنگ‌زنی بیمارستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان خراسان جنوبی که از نعمت بیمارستان محروم بود، نتیجه نگاه ویژه دولت است.

قناعت افزود: معاون وزیر بهداشت در جریان بازدید از بیمارستان در دست احداث خوسف، این قول را داد که به محض رسیدن پروژه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، تمام تجهیزات بیمارستانی به صورت کاملاً رایگان در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   همتی که «خراشاد» را جهانی کرد

وی با بیان اینکه با همت معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر تأمین دو دستگاه ام.آر. آی به بیمارستان‌های فردوس و قاین تا پایان سال، اظهار داشت: اینکه وعده تأمین یک دستگاه ام. آر. آی بیمارستان نهبندان هم تا پایان ۶ ماهه اول سال آینده محقق خواهد شد نیز قابل تقدیر است.

استاندار بیان کرد: کمک به توسعه برخی بخش‌های درمانی، بهسازی فضاهای بیمارستانی، تأمین تجهیزات درمانی و غیره از جمله وعده‌های معاون درمان وزارت بهداشت در این سفر کوتاه بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها