گره‌هایی که گره می گشاید

در روستای ازمیغان طبس بانوان سرپرست خانوار با آموزش های فنی و حرفه‌ای، گلیم بافی را آموزش می‌بینند تا گرهی از مشکلاتشان باز شود.

به گزارش “پیام خاوران“، گره‌ها همیشه مشکل آفرین نیستند، گاهی گره‌ها می‌توانند با دستان بانوان روستایی خالق خودکفایی باشند.

در روستای ازمیغان طبس به همت دستان توانمند زنان روستا و آموزش های فنی و حرفه ای ، چند سالیست هنر گلیم بافی احیا شده و علاوه بر رونق گرفتن این هنر، زمینه اشتغال بسیاری از مردم را فراهم کرده است.

محبوبه خانم کارآموز ۴۰ ساله‌ کارگاه گلیم بافی گفت: در کنار خانه داری و خیاطی که دارم خوشحالم که هنر گلیم بافی راهم آموزش می‌بینم.

فاطمه خانم کارآموز ۵۲ ساله کارگاه گفت: گلیم بافی هنری بوده که در گذشته مادربزرگ هایمان انجام می‌دادند و ما اکنون هنر گذشتگانمان را احیا کرده ایم.

معصومه خانم بانوی ۶۰ ساله‌ گفت: هر چند که سن وسالی از من گذشته، اما برای یادگرفتن هنر دیر نیست.

مسئول کارگاه گلیم بافی روستای ازمیغان طبس گفت: در این کارگاه ۱۷ کارآموز داریم که روزی ۸ ساعت آموزش هنر گلیم بافی می‌بینند.

وی افزود: خروجی کار ۱۷ گلیم با طرح و نقش‌های مختلف خواهد بود که به خود کارآموزان تحویل داده خواهد شد.

هر گلیم بسته به طرح و نقشش بین ۱ونیم تا ۲ماه طول می‌کشد تا بافته شود.

غلامی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ حرفه آموزش اجرا شد که در حدود ۱۰۰ نفر از بانوان در دوره‌ای آموزشی شرکت کردند.

کامرانی فر مدیر کل فنی و حزفه‌ای استان گفت: در توسعه مهارتی روستاییان تسهیلاتی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا به صورت متمرکز مهارت آموزی در روستا‌ها نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید   اول دی ماه پایان عمرنسخ کاغذی بیمه سلامت

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند صنایع دستی بومی و فراموش شده روستایی را احیا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها