نحوه دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی + شرایط لازم

بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی در صورت برخورداری از شرایط، می توانند هدیه ازدواج را دریافت کنند. مبلغ دقیق هدیه ازدواج چقدر است؟

به گزارش ” پیام خاوران “ یکی از مهم ترین عقود ضمن زندگی هر فردی ازدواج است و مهم ترین تصمیمی که هر کس در طول زندگی اش می گیرد، انتخاب همسر برای ازدواج و تشکیل زندگی است.

جوانان برای ازدواج نیاز به حمایت های مالی و عاطفی دارند. بر اساس بررسی با ارائه هدیه ازدواج به زوجین توانسته است گره گشای زندگی عده ای از جوانان باشد که ما در این گزارش توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی چقدر است؟ شرایط دریافت هدیه ازدواج چیست؟ هدیه ازدواج تامین اجتماعی چه شرایطی دارد؟ مبلغ دقیق هدیه ازدواج چقدر است؟ برای ثبت نام هدیه ازدواج چه کار کنیم؟ مبلغ دقیق هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱؟

در این گزارش به جزئیات هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی داده شده است.

همانگونه که می دانید سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی‌ می باشد که با پوشش بیمه‌ی تأمین اجتماعی از قشرهای مختلف جامعه حمایت خواهد کرد. بر اساس بررسی ها، بیمه تامین اجتماعی مهم‌ترین و حداقلی‌ترین پوشش‌های بیمه‌ای را برای تامین هزینه‌های رفاهی، درمانی و معیشتی مردم ارائه می‌دهد.

طبق گزارشات یکی از تسهیلات خوب و مهم این سازمان برای زوج‌های جوان، هدیه ازدواج می باشد. این هدیه بلاعوض است و به بیمه‌شدگانی تعلق خواهد گرفت که طی پنج سال اخیر (مبنای محاسبه، تاریخ عقد است)، حداقل ۷۲۰ روز سابقه‌ی کار و پرداخت حق‌بیمه را داشته‌ باشند. در صورتی که طرفین ازدواج، هر دو نفرشان واجد شرایط باشند، این هدیه هم به بیمه‌شده‌ی خانم و هم به بیمه‌شده‌ی آقا تعلق می گیرد و در این صورت مبلغ آن در مجموع، دو برابر می شود.

بیشتر بخوانید   ۳۹۰۴ واقعه ازدواج در خراسان جنوبی ثبت شد

بر اساس خبرها، بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی در صورت برخورداری از شرایط، می توانند هدیه نقدی بالاعوضی به مناسبت ازدواجشان از این سازمان دریافت کنند که معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه می باشد.

بر اساس ماده ۸۵ قانون تأمین‌اجتماعی، کمک هزینه ازدواج به عنوان یکی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که برای بار اول تشکیل خانواده می‌دهند، پرداخت خواهد شد.

همچنین میزان کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها