دانشگاه علوم پزشکی شرایط راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در بیمارستان رازی بیرجند را تسهیل کند

استاندار خراسان جنوبی از دانشگاه علوم پزشکی و دیگر حوزه‌های متولی و مرتبط خواست، موضوع راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در بیمارستان رازی را با دید مثبت بررسی کنند و شرایط را برای تحقق این مهم، تسهیل کنند. 

به گزارش “پیام خاوران“جواد قناعت صبح امروز در دیدار مدیرعامل مؤسسه محکم اظهار داشت: با فعال شدن بخش جراحی کودکان در استان و حضور متخصصان جراحی کودکان به همت مؤسسه محکم، بخش زیادی از مشکلات خراسان جنوبی در این زمینه رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این زیرساخت مهم،  خانواده‌ها دیگر برای درمان کودکان خود دغدغه و نگرانی نخواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های مؤسسه خیریه محکم، فعالیت این مجموعه ارزشی را در استان، بسیار ارزشمند خواند و گفت: حضور متخصصان مرکز خیریه محکم، فرصت مغتنمی برای در استان خراسان جنوبی است.

قناعت متذکر شد: با فعال شدن خدمات درمانی ویژه کودکان در بیمارستان رازی و فراهم شدن این زیرساخت مهم در استان، این امکان فراهم می‌شود که بتوانیم به عنوان معین استان‌های همجوار اقدام کنیم.

وی، کوتاه شدن مسیر و کاهش هزینه‌های درمان را از مهمترین پیامدهای راه‌اندازی این بخش برشمرد و اظهار داشت: کوتاه شدن سطح دسترسی به حوزه‌های درمانی، اصلی‌ترین مطالبه خانواده‌هایی است که فرد بیماری در منزل دارند.

استاندار خراسان جنوبی از دانشگاه علوم پزشکی و دیگر حوزه‌های متولی و مرتبط خواست، موضوع راه‌اندازی این بخش را با دید مثبت بررسی کنند و شرایط را برای تحقق این مهم، تسهیل کنند.

قناعت، کمبود همراه سرای بیمار را از دغدغه‌های استان عنوان کرد و گفت: به جهت کمبود این مراکز استقرار و اسکان، افرادی که بیماران خود را برای درمان از دیگر نقاط به مرکز استان می‌آورند، به ناچار در همان حیاط بیمارستان یا در پیاده روی خیابان‌ها فرش پهن می‌کنند و شرایط سختی را متحمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید    مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان جنوبی:پرداختن به مشکلات و کمبودهای خراسان جنوبی یکی از وظایف رسانه‌ها است

وی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر متولیان را مکلف کرد با بررسی شرایط، در زمینه راه‌اندازی همراه سرای بیمار با استفاده از ظرفیت‌های موجود، راهکار مثبتی ارائه کنند.

مدیرعامل مؤسسه محکم نیز دراین دیدار ضمن ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌های این مجموعه به ویژه در خراسان جنوبی، از آمادگی کامل مؤسسه برای راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در بیمارستان رازی خبر داد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها