سرمایه‌گذاری ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در خراسان جنوبی/ ایکس ری، در مرز ماهیرود خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

 وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است گفت: امروز ایکس در مرز ماهیرود افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، سیداحسان خانزادی شب گذشته در جلسه دیدار با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شده اظهار داشت: ایکس ری در گمرک ماهیرود راه‌اندازی می‌شود که خبر بسیار خوبی برای این استان است.

وی افزود: همچنین در زمینه معافیت‌های مالیاتی نیز با هماهنگی‌هایی که با سازمان امورمالیاتی کشور انجام شده خبر خوبی برای فعالان اقتصادی خراسان جنوبی خواهیم داشت.

محرابیان وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای خراسان جنوبی در بهره‌گیری از انرژی‌های خورشیدی و باد در تولید برق گفت: حدود ۸ درصد برق مصرفی این استان اکنون از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود.

محرابیان افزود: هم اکنون سرمایه گذاری ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی و ۵۰ مگاواتی نیروگاه بادی در این استان آغاز شده است.

وی در زمینه کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی نیز گفت: پیگیر هستیم با طرح‌های استفاده از پساب تصفیه شده، چاه‌های ژرف و انتقال آب از دریای عمان، بخشی از مشکلات کم آبی این استان را رفع کنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   13 شهریور ماه امسال اجلاسیه ملی شهدای جهادگران خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها