افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان جنوبی/دسترسی تولید کنندگان خاور دور به آسیای میانه و اورآسیا 

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی و با هدف تکمیل کریدور شمال- جنوب در شرق کشور و اتصال بنادر جنوبی به بنادر شمالی و پایانه های مرزی ۵۰ کیلومتر از بزرگراه های این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران”، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح ۵۰ کیلومتر از بزرگراه های استان خراسان جنوبی همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد و گفت: با هدف تکمیل کریدور شمال- جنوب شرق کشور به عنوان یکی از مسیرهای راهبردی در نیم کره شرقی جهان در ترانزیت بین المللی از طریق بنادر ایران به ویژه سواحل مکران، بخش هایی از این مسیر در استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید و تکمیل شدن این کریدور سهولت دسترسی تولید کنندگان بزرگ اقتصادی خاور دور را به آسیای میانه و منطقه اورآسیا را به همراه دارد.

وی افزود: این کریدور ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از طریق دریای خزر و خلیج فارس به کشور های حوزه اقیانوس هند و جنوب و جنوب شرق آسیا برقرار می کند که در کنار توسعه اقتصادی مناطق عبوری این کریدور، ایران را به مرکز ترانزیت کالا میان شرق و غرب دنیا تبدیل می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول کریدور بزرگراهی شمال-جنوب شرق کشور را هزار و ۵۸۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این کریدور از چابهار آغاز می شود و با عبور از زاهدان و بیرجند به شهر مقدس مشهد منتهی می شود.

خادمی همچنین در خصوص پروژه های افتتاحی در این بخش از کریدور اظهار داشت: افتتاح این بخش از کریدور شامل افتتاح باند دوم بزرگراه های بیرجند-قاین، فردوس- دیهوک، حاجی آباد- یزدان، بیرجند-سربیشه، سربیشه-درح و طبس-دیهوک در مجموع به طول ۵۰ کیلومتر است.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل کریدور بزرگراهی شمال- جنوب شرق کشور تاکنون بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و به منظور تکمیل بخش های باقیمانده بیش از ۱۷۷ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید   سیستم اداری سختگیرانه خراسان جنوبی نیاز به اصلاح دارد

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به بهره برداری هزار و ۳۹۱ کیلومتر از بزرگراه های محدوده بندرعباس-کرمان- دیهوک-مشهد در این کریدور اظهار کرد: هم اکنون ۲۰۹ کیلومتر از مسیر در دست ساخت است و برای تکمیل شدن این محدوده در استان های خراسان جنوبی و رضوی ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی تکمیل شدن این کریدور در محدوده این استان ها را موجب توسعه صنعت گردشگری، تکمیل ایمن راه های مواصلاتی بین استان ها به ویژه برای زائران بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها