۱۱ مرکز برای اسکان اضطراری در شهر بشرویه فراهم شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در شهر بشرویه یازده مرکز برای اسکان اضطراری فراهم شده است و تمام گروه‌های امدادی آمادگی لازم برای ورود به شرایط خاص را دارند.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا عباس زاده ظهر امروز در جمع مردم بشرویه در محل مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: خطر و به ویژه زلزله هرگز خبر نمی‌کند و همواره بیخ گوش ماست بنابراین باید آمادگی کامل برای مقابله با بحران‌ها را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در زمان بروز هر حادثه، اولین قدم حفظ آرامش و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن است، تصریح کرد: نظام و دولت طبق قوانین و ضوابط، آمادگی لازم برای رویارویی با حوادث طبیعی را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز شهرداری امین مردم شهر است و برخی از موارد آمادگی در مقابل بحران بر عهده شهرداری و شورایی است که مردم انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: سوله مدیریت بحران باید آماده باشد و در این زمینه باید شهرداری اعتبار بگذارد و دولت کمک کند.

عباس زاده گفت: استاندار گفتند مردم هیچ نگران نباشند، اگر خدای نکرده مشکلی به وجود بیاید، از کل استان و استان‌های همجوار تجهیزات و امکانات مورد نیاز تأمین می‌شود کما اینکه در این حادثه هم ‌درخواست آمادگی داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمرکز ما بر روی شهرستان بشرویه است تصریح کرد: گروه‌های امدادی آمادگی لازم برای ورود به شرایط خاص را داشته باشند و آماده باشند تا در صورت ضرورت وارد عمل شوند.

عباس زاده متذکر شد: خود مردم اولین افرادی هستند که باید کمک کنند و تازمانی که ما از این بحران رد شویم، خانواده‌ها هم باید همکاری لازم را داشته باشند و خوشبختانه در شهر بشرویه یازده مرکز برای اسکان اضطراری فراهم شده است.

بیشتر بخوانید   تالاب کجی نهبندان ۴۰ درصد آبگیری شد

وی در پاسخ به سؤال شهروندان درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بشرویه مثل همه جای استان خراسان جنوبی طرح اولیه تهیه شده است.

عباس زاده ادامه داد: علت طولانی شدن روند اجرای طرح، ارائه خواسته مردم مبنی بر افزایش متراژ زمین‌ها بود و از آن جایی که ما باید تصمیمات را بر اساس مقدورات فنی و اجرایی خود اتخاذ کنیم همین امر باعث طولانی‌تر شدن روند اجرای طرح شد.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمین را به صورت رایگان به مردم می‌دهیم و در همه شهرها به غیر از بیرجند و قاین قرار است واحدهای مسکونی به صورت ویلایی احداث شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها