نشست مشترک علمای تشیع و تسنن در شهرستان زیرکوه برگزار شد

امام جمعه زیرکوه در نشست مشترک علمای تشیع و تسنن گفت: بصیرت و هوشمندی ملت ایران ضامن تداوم تمدن‌سازی انقلاب اسلامی است.

به گزارش  “پیام خاوران” حجت‌الاسلام صباغیان امام جمعه زیرکوه صبح امروز در نشست مشترک علمای تشیع و تسنن که در حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) حاجی آباد زیرکوه برگزار شد اظهار داشت: بصیرت و هوشمندی ملت ایران ضامن تداوم تمدن‌سازی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بصیرت اساس انسانیت است و انسانست یعنی در تشخیص دوست و دشمن بتوانیم درست عمل کنیم.

دشمن از پیشرفت ما بسیار عصبانی می‌شود

حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت نیز در این مراسم گفت: امروزه خون شهدا آمد و تمام غبارهای فتنه‌ها را پاک کرد.

وی افزود: برخی آلودگی‌ها را با بیان می‌شود پاک کرد و اینجاست که عالم باید به صحنه بیاید و اینجاست که می‌گویند مداد العلما افضل من دما الشهدا.

لطفیان با بیان اینکه آلودگی از جنس فکر ضرورت عالم دینی را می‌طلبد گفت: امروز هجمه‌ای علیه وحدت امت اسلامی وجود دارد.

وی با  اشاره به راهبردهای دشمن در بحث تهاجم فرهنگی گفت: دشمن بودجه‌ای معادل کل بودجه کشور را برای مقابله با نظام اسلامی هزینه می‌کند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت گفت: دشمن از پیشرفت ما بسیار عصبانی می‌شود لذا چهره دشمن باید برای مردم تبیین شود. این دشمن به مراتب بدتر از دشمنان صدر اسلام است و در مسیر مواجهه دشمن، صبر و تقوا بسیار اهمیت دارد.

دشمن سعی در گسست بین امت و امامت دارد

لطفیان همچنین در همایش روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در زیرکوه :شرکت کرد و در این جلسه گفت: هرگاه رهبری در صحنه بوده و مردم گوش به فرمان بوده‌اند فتنه‌ها نقش بر آب شده است.

بیشتر بخوانید   ۹ عامل شایع پیری زودرس پوست/ چند روش مهم برای مقابله با آن

وی افزود: شعارهای دشمنان در ماجراهای اخیر نشان از نقشه شوم دشمن برای گسست بین امت و امامت دارد.

لطفیان با استناد به آیات قرآن کریم ادامه داد: در فتنه و آشوب عده‌ای احساس می‌کنند اگر عقب نشینی کنند خدا بهشت نصیب آنان خواهد کرد. خداوند بر این موضوع مهر بطلان می‌زند و می‌گوید سختی‌هایی که بر گذشتگان شما وارد شده، نچشیده اید آنها مورد آسیب از درون و بیرون قرار گرفته‌اند.

تردید فضله موشی است که در دریای ایمان انسان‌ها وارد می‌شود

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت ادامه داد: تردید فضله موشی است که در دریای ایمان انسان‌ها وارد می‌شود. اینقدر فشار وارد می‌شود که چشم‌ها از سنگینی فتنه‌ها از حدقه بیرون می‌آید و عده‌ای ناامید و بی اعتنا می‌شوند که این ظنین شدن به خداست.

وی گفت: قرآن می‌فرماید “در این کوران حادثه است که مؤمنان آزمایش می‌شوند و این عده‌ای را به شدت می‌لرزاند”.

لطفیان افزود: پیامبر اسوه حسنه در محراب، منزل، کوچه و خیابان است و اما آنجا که خداوند می‌گوید لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه پیامبر حاضر در میدان جنگ است.

وی ادامه داد: سلمان در حادثه جنگ احزاب سلمان منا اهل البیت شد یعنی در میدان جنگ نه در محراب عبادت و یا خیابان سلمانی که دشمن ستیز است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت گفت: امروزه مسئله جمهوری اسلامی نیست بلکه دشمن مسئله عبور از جمهوری اسلامی را پیش کشیده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها