۱۶۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‍‌ها و دهیاری‌های شهرستان طبس واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات به حساب شهرداری‍‌ها و دهیاری‌های طبس به صورت مستقیم و ماهانه واریز و جهت اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای هزینه شده است. 

به گزارش “پیام خاوران“، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی صبح امروز برای پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی شهرستان طبس، با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

علی کریمدادی ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور در راستای برنامه‌ های شفاف سازی و سالم سازی فضای اقتصادی توسط دولت سیزدهم جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و مولد گفت: اجرای مرحله به مرحله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، زمینه حمایت همه جانبه از فعالیت‌های اقتصادی مولد و اشتغال زا، ترغیب مؤدیان مالیاتی به پرداخت مالیات عادلانه و مشارکت در شفاف سازی و سالم سازی فضای اقتصادی و حمایت از مصرف کننده را به همراه داشته و با تکمیل گام‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی، دغدغه فعالان اقتصادی تا حد قابل قبولی محقق خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: تعامل و ایجاد فضای اعتماد متقابل با مردم و ارباب رجوع از موارد کلیدی و مورد تأکید سازمان امور مالیاتی کشور بوده و هست و تلاش ما برای ایجاد روحیه امید و انگیزه و تبیین اهداف و برنامه‌ها، قوانین و دستورالعمل‌ها و تکالیف مالیاتی برای فعالان اقتصادی و از همه مهم‌تر برخورداری از حداکثر مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی، در راستای جهاد تبیین و تأمین بخش مهمی از درآمدهای عمومی و جاری استان در برابر تحریم‌های همه جانبه و بی امان دشمنان است.

کریمدادی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها، برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولین و همه مردم برای برگزاری هر چه بهتر میزهای خدمت و پیگیری مسائل و مشکلات مردم در دور دوم سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان گفت: استان خراسان جنوبی سرزمینی پر از ثروت‌ها و فرصت‌ها و پتانسیل‌های مختلف است و جایگاه کنونی جایگاه واقعی آن نیست و شروع دور دوم سفرهای رئیس جمهور از استان خراسان جنوبی و مسئولین مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، نوید بخش توسعه و نگاه ویژه اقتصادی است و امیدواریم بتوانیم با تعامل و تلاش مجاهدانه مسئولین در خدمت رسانی خالصانه و شایسته به مردم، اثرات و برکات این سفر را در کشور به رخ بکشیم.

بیشتر بخوانید   تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی در ۶ شهرستان خراسان جنوبی به دلیل برودت هوا

کریمدادی در زمینه مصارف و هزینه کرد مالیات در شهرستان طبس گفت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از محل مشارکت فعالان محترم اقتصادی شهرستان طبس در پرداخت مالیات و عوارض نظام مالیات بر ارزش افزوده در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۵  میلیارد ریال به حساب شهرداری طبس، بیش ۶ میلیارد ریال به حساب شهرداری دیهوک و حدود ۹ میلیارد ریال به حساب شهرداری عشق آباد،  ۴۹ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ ها، حدود ۷ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و حدود ۴ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری شهرستان به صورت مستقیم و ماهانه واریز و جهت اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای شهری و روستایی هزینه شده است.

علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این دیدار با ارائه گزارش وضعیت اقتصادی شهرستان و بیان برخی از مسائل و دغدغه های مطرح شده گفت: ایجاد و گسترش فضای تعامل و رضایتمندی بین مسئولین و مردم خیلی مهم است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی و مؤدیان مالیاتی استفاده کرد؛ چون به نحوی با عموم جامعه در ارتباط هستند و مهمترین بخش زنجیره خدمت رسانی را تکمیل می‌کنند.

رحیمی ضمن اشاره به سهم درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرستان طبس نسبت به کل استان گفت: آمار وصولی ارزش افزوده در شهرستان طبس در هشت ماهه سال جاری حدود ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است، درحالی که ۱۲ درصد آن به عنوان مالیات و عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری به شهرستان به صورت مستقیم بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید   مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی: مالیات سپر مستحکمی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های اقتصادی بی امان دشمن است

وی افزود: جمعیت در تردد شهرستان طبس بسیار بالا است و باید میزان مسافرین که در این شهر در ایام خاص سال بسیار پرحجم حضور دارند نیز محاسبه شود؛ ما به نحوی باید به همه مردم خدمات بدهیم و ظرفیت‌های ایجاد شده با توجه به منابع پیش بینی شده در این خصوص کافی نیست.

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: باید برای حفظ و توسعه تمامی بخشها خصوصاً بخش خدمات در این شهرستان، جمعیت شهرستان طبس به صورت شناور مورد نظر قرار گیرد و انتظار ما از سازمان امور مالیاتی کشور و دستگاه‌های متولی این است که در این زمینه تجدید نظر شود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت رشد و پرورش نیروهای بومی جهت تقویت زیرساختهای استان گفت: رشد و پرورش نیروهای توانمند برای خدمت رسانی شایسته به مردم یکی از زمینه‌های مهم توسعه است و امیدوارم با توجه به کارکنان توانمند که در استان داریم، مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی و بخشهای دیگر را به حداقل برسانیم.

رحیمی ضمن اشاره به مسائل و مراجعات مردمی درباره دستگاه‌های کارتخوان گفت: متأسفانه پدیده کارت به کارت و مسائل دیگری را برای فرار مالیاتی داریم و باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب و سایر تدابیر لازم، جلوی این کار گرفته شود.

فرماندار ویژه شهرستان طبس اظهار داشت: یکی از مسائل مهم اعلام مصارف و هزینه کرد مالیات در شهرستان است که با تعریف پروژه‌های شهری و روستایی از محل مالیات و معرفی به مردم، می‌توان فرهنگ مالیاتی را ارتقاء داد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها