بازدید ناظر عالی شرکت توانیر از طرح‌های تعدیل روشنایی معابر استان/ صرفه‌جویی ۴٫۰۶ مگاواتی در مصرف برق استان 

به منظور مدیریت پیک بار در فصل زمستان، ناظر عالی شرکت توانیر با حضور در استان خراسان جنوبی از طرح‌های تعدیل روشنایی معابر استان بازدید کرد. در این طرح ۴٫۰۶ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش “پیام خاوران” هادی منصوریان در حاشیه بازدید ناظر عالی شرکت توانیر از طرح‌های تعدیل روشنایی معابر استان اظهار داشت: تعدیل روشنایی معابر را یکی از اقدامات صورت گرفته جهت مدیریت مصرف انرژی در فصل زمستان است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در این طرح ۲۹ هزار و ۸۹۰ چراغ در معابر، خیابان‌ها، جاده‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها با همکاری شهرداری و اداره حمل و نقل جاده‌ای استان تعدیل و به صورت آرایش یک درمیان و زیگزاگ درآمده است.

وی با اعلام اینکه با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر، ۴٫۰۶ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شده است افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی برق و گاز و استفاده از تجربه موفق تابستان بدون خاموشی، برای عبور از پیک بار فصل زمستان امری ضروری است.

منصوریان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد برق تولیدی کشور از سوخت گاز تامین می‌شود، بر فرهنگ سازی مدیریت مصرف با استفاده از صداوسیما، رسانه‌ها و مطبوعات، مبلمان شهری و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل، استفاده از لباس زمستانی در منزل به جای وسایل گرمایشی، عایق‌بندی مناسب درها و پنجره‌ها و… از جمله اقداماتی است که به صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل زمستان کمک می‌کند.

موسوی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شمال کرمان که به عنوان ناظر عالی توانیر به استان سفر کرده بود اقدامات شرکت توزیع برق استان در زمینه تعدیل روشنایی معابر را مثبت ارزیابی و از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جهاد امیدآفرینی و پیوست رسانه‌ای در پروژه‌های خراسان جنوبی تقویت شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها