عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

عملیات اجرایی دو بلوک خوابگاه متأهلی و ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بیرجند با حضور خیرین نیک اندیش و حامیان دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران” عملیات اجرایی بلوک شماره ۳ خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند با حمایت مالی خاندان خیر نیک اندیش حاج علی اکبر فلاحی آغاز شد.

این خوابگاه متأهلی با زیربنای ۷۵۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۲ واحد مسکونی در مجموعه بلوک‌های خوابگاه‌های متأهلین ساخته خواهد شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی، فلاحی، عضو هیئت امنای بیناد حامیان دانشگاه بیرجند و مالک مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد با آرزوی سربلندی برای استان و کشور گفت: امیدوارم با انجام  این امر خیر به حمایت از آینده سازان میهمن کمک نمایم.

وی مسأله امروز را اقتصاد مقاومتی و عملگرایی دانست و اذعان داشت: امیدوارم با همت مضاعف دانشجویان این گنجینه‌ها و سرمایه‌های مملکت به پویایی اقتصاد مقاومتی برسیم و این سرمایه‌ها جایگاه کشور را در دنیا به نمایش درآورند.

فلاحی تأکید کرد: پروژه خیرساز بلوک خوابگاه متأهین شماره ۳، با حمایت مالی تمامی فرزندان ایشان ساخته خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی بلوک شماره ۴ خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند

همچنین در این روز عملیات اجرایی بلوک شماره ۴ خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند با حمایت مالی خیران نیک‌اندیش مرتضی نوربخش، علیرضا احسانبخش و فاطمه هادوی آغاز شد.

بلوک شماره ۴ خوابگاه متأهلین نیز با زیربنای ۷۵۰ مترمربع و ظرفیت ۱۲ واحد مسکونی احداث می‌شود.

مرتضی نوربخش، رئیس هیئت امنای بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند و حامی بلوک شماره ۴ خوابگاه دانشجویان متأهل با قدردانی از تمامی خیران حاضر در این مراسم، گفت: امیدوارم با ساخت این مرکز رفاهی(خوابگاه دانشجویان متأهل) اولین خواسته دانشجویان برای ایجاد محل زیست مناسب را تأمین نماییم.

بیشتر بخوانید   دو عنوان کتاب در دانشگاه بیرجند چاپ و منتشر شد

نوربخش خیر و حامی آموزش عالی که بخشی از ساخت بلوک شماره ۴ خوابگاه متأهلی را برعهده گرفته است به کمک مؤثر ایجاد این خوابگاه برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: شهر بیرجند از نظر علم، دانش، همراهی و مساعدت در کشور نمونه است و افتخار شهر ما فرهنگ قدیمی آن است.

رئیس هیئت امنای بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند بیان داشت: دانشگاه بیرجند با حضور ۱۳ هزار دانشجو کمک‌های بسیاری را به استان و کشور کرده است. وی به  سال ۱۳۴۲ و وجود حداکثر ۲۰ نفر با مدرک دیپلم در شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: امروز در دانشگاه بیرجند هزاران دانشجو و استاد با مدارج علمی بالا حضور دارند.

فاطمه هادوی عضو هیئت امنای بنیاد حامیان  و از خیران آموزش عالی و حامی ساخت بلوک ۴ خوابگاه دانشجویان متأهل سخن خود را با شعری از مرحوم کاشانی آغاز کرد که: “هر کار بنام تو به انجام رسید/ آن‌کار به اقبال به فرجام رسید/ هرکس که بنام تو سخن گفت و شنید/ در دایره سخن به صد جام رسید”.

وی از بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند که حامی دانشجویان و دانشگاه بیرجند است قدردانی و تشکر کرد و گفت: از جناب آقای فلاحی و دکتر نوربخش سپاسگزارم که این حمایت دائمی را از دانشجویان دارند.

کلنگ زنی و آغاز این دو پرژه عمرانی خوابگاه متأهلی در مجموع با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا طی مراسمی با حضور خیران و مسئولان دانشگاه  برگزار شد.

آغاز عملیات اجرایی ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه

در ادامه، عملیات اجرایی ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در دانشگاه بیرجند آغاز شد. این پروژه با حمایت مالی خیر نیک اندیش آقای مهندس حسین صباغ با زیربنای ۴۹۰ مترمربع آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید   بازگشایی موزه های خراسان جنوبی از امروز

لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به حاضران در این جمع، به‌طور ویژه از دکتر نوربخش، دکتر احسانبخش و دکتر هادوی که ساخت بلوک شماره ۳ مجموعه خوابگاهی را برعهده گرفته‌اند تشکر کرد و ادامه داد: از  فلاحی، خیر نیک اندیش و بزرگوار استان و کشور که در ساخت و سازهای دانشگاه حمایت‌های مادی و معنوی داشته و دارند تشکر مضاعف می‌نمایم.

وی از بیناد حامیان دانشگاه بیرجند که زمینه این اقدامات را ایجاد کرده است قدردانی کرد و گفت: ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه نیز با همت  مهندس حسین صباغ ساخته خواهد شد که جادارد از این اقدام خداپسندانه قدردانی مضاعف شود.

شایان ذکر است؛ فلاحی در جلسه برنامه ریزی این مراسم که روز گذشته در مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند و اعضای هیأت مدیره بنیاد حامیان برگزار شد با درخواست بنیاد حامیان و ریاست دانشگاه بیرجند برای حمایت مضاعف دانشگاه در ساخت خوابگاه‌های متأهلی، با ساخت یک بلوک خوابگاه متأهلی بصورت خیرساز و بنام خاندان فلاحی در دانشگاه بیرجند موافقت کرد.

همچنین فلاحی با ساخت ساختمان سالن کنفرانس دانشگاه  به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع  نیز موافقت کرد.

ویزیت دو دانشجو به صورت رایگان

همچنین در اقدام خداپسندانه دیگری، علیرضا احسانبخش و نسرین خراشادیزاده تعهد کردند روزانه دو نفر از دانشجویان معرفی شده از سوی بنیاد حامیان را بدون دریافت هزینه ویزیت نمایند.

لازم به ذکر است؛ بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۹۴ آغاز بکار کرد. بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در مدت ۷ سال فعالیت خود با جذب و حضور خیران نیک اندیش، علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی از دانشجویان، نسبت به ساخت خوابگاه متأهلین بنام پروفسور بهفروز، ساختمان مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، ساختمان آزمایشگاه برق و کامپیوتر حاج علی اکبر فلاحی و مرکز کارآفرینی اسدالله زنگویی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی رتبه دوم پرداخت زکات کشور را از آن خود کرد/پیش بینی جمع آوری 8 میلیارد تومان زکات در استان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها