آزمون سراسری در ۱۱حوزه آزمونی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی از برگزاری آزمون سراسری همزمان با کشور در ۱۱ حوزه آزمونی استان خبر داد.

به گزارش پیام خاوران“، جلسه هماهنگی و هم افزایی نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با حضور  لامعی‌گیو، نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

گردهمایی نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

براساس ابلاغ صادره از سوی محمدعلی زلفی‌گل، احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه معین استان به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان خراسان جنوبی منصوب شد.

پیرو این ابلاغ جلسه ای با حضور نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه، لامعی با اعلام برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ حوزه آزمونی استان خراسان جنوبی، گفت: مقدمات برگزاری مرحله اول کنکور سراسری به بهترین شکل در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

لامعی افزود: این جلسه به منظور هم‌افزایی و هماهنگی میان کادر اجرایی آزمون سراسری برگزار شد. وی به جلسه برگزار شده با رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است با همکاری و همیاری شما عزیان برای اولین بار شاهد برگزاری کنکوری در تراز فرهنگی استان باشیم.

نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی بیان داشت: با توجه به اهمیت این آزمون، بایستی در برگزاری آزمون سراسری امانت‌دار خوبی باشیم تا داوطلبانی که در هر جهت شایستگی لازم را دارند به دانشگاه‌ها راه یابند.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح نسخ تمام الکترونیک از ابتدای دی ماه در خراسان جنوبی

همچنین در این جلسه،  حسینی واشان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان بیرجند با اشاره به هدف این جلسه برای هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر نمایندگان تام‌‌الاختیار شهرستانی، گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کشور در دو نوبت دی و تیرماه برگزار خواهد شد.

حسینی‌واشان به فرآیند برگزاری آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه بیرجند پرداخت و ادامه داد: آمار داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری کل کشور در سال ۱۴۰۲ در گروه ریاضی تعداد ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر، علوم تجربی ۴۵۰ هزار نفر و علوم انسانی ۳۰۹ هزار نفر و هنر ۳۹ هزار نفر و زبان‌های خارجی نیز ۵۸ هزار نفر است که مجموعاً ۹۷۷ هزار نفر در گروهای آزمایشی امسال شرکت خواهند داشت.

حسینی‌واشان، دبیر ستاد استانی آزمون سراسری ۱۴۰۲ به تعداد داوطلبین استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: نوبت اول آزمون سراسری در ۱۱ حوزه آزمونی خراسان جنوبی شامل؛ شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، سرایان، سربیشه، بشرویه، فردوس، زیرکوه، قائنات، نهبندان و طبس برگزار خواهد شد.

این آزمون روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. در نوبت اول آزمون سراسری در استان خراسان جنوبی تعداد ۱۱۹۸۴ داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که از این تعداد ۵۴۲۳ داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد.

حسینی اعلام کرد: درب حوزههای آزمونی رأس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد، لذا داوطلبان به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه مستقر باشند.

در ادامه دبیر ستاد استانی آزمون سراسری ۱۴۰۲ به تفاوت‌های آزمون جدید اشاره کرد و گفت: آزمون سال ۱۴۰۲ فقط از دروس تخصصی آزمون گرفته می‌شود و دروس عمومی حذف شده است و تأثیر معدل به صورت ۴۰ درصد قطعی است، لذا در ثبت معدل کل و معدل کتبی داوطلبین دقت شود.

بیشتر بخوانید   تمام امکانات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری در استان فراهم شود

حسینی واشان نکاتی در مورد شیوه تنظیم صورتجلسات مربوط به تخلف، غیبت و … بیان کرد و در ادامه نمایندگان تام‌الاختیار شهرستانی و عوامل حفاظت آزمون سؤالات و نقطه نظرات خود را درباره شیوه جدید آزمون به اشتراک گذاشتند. همچنین در این جلسه، احمد زرگر، نماینده حفاظت آزمون در استان مطالبی درباره حفاظت مخزن اصلی، مخازن فرعی، بازرسی بدنی و شگردهای جدید تقلب بیان کرد.

انتهای پیام /۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها