ضعف جدی زیرساخت‌های انرژی در شرق و شمال شرق کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت‌های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات گازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در پیک سرمای شدید هستیم که شرایط خاصی را بر کشور حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت‌های تولیدی گاز کشور به‌کارگیری شده است، گفت: در شرایط معمول حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب در روز تولید گاز داریم که در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های به کار گرفته شده، حداکثر ۹۹۰ میلیون متر مکعب تولید داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مصرف گاز در بخش‌های تجاری و خانگی بسیار بالا بوده و به مرز ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده‌ایم که نگران کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گلایه ما از مجموعه دولت این است که در بودجه موضوع الگوی مصرف انرژی کمتر دیده شده است.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز در زمستان کاملاً محسوس است، گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت‌های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.

نخعی بیان کرد: در حال حاضر گاز تمامی کارخانه‌های بزرگ، سوخت پتروشیمی‌ها و جایگاه‌های سی ان جی در برخی استان‌ها قطع شده که برای کشور خسارت است.

وی تاکید کرد: با توجه به این وضعیت که ناترازی برق در تابستان و ناتزاری گاز در زمستان داریم، می‌طلبد در حوزه مصرف اقدامات جدی برنامه‌ریزی شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری و بیابانی خراسان جنوبی توسعه می‌یابد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها